Nauka dla Społeczeństwa

29.03.2024
PL EN
02.03.2018 aktualizacja 02.03.2018

"Kopernik" szuka naukowców do projektu „Szkoła Bliżej Nauki”

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Centrum Nauki Kopernik szuka naukowców, którzy umożliwią uczniom i nauczycielom z mazowieckich szkół udział w eksperymentach badawczych. Będzie to część programu "Szkoła bliżej nauki".

Projekt „Szkoła bliżej nauki” został przygotowany przez Centrum Nauki Kopernik w partnerstwie z mazowieckimi samorządami. Uczestniczy w nim 38 szkół z Warszawy i okolicznych gmin. Podstawowym celem programu jest stworzenie warunków dla nauczania z wykorzystaniem elementów metody badawczej (http://www.kopernik.org.pl/projekty-specjalne/projekty-europejskie/szkola-blizej-nauki/).

Centrum Nauki Kopernik szuka naukowców, których częścią pracy badawczej jest eksperyment. Naukowiec ten powinien umożliwić wykonanie części swoich badań grupom nauczycielsko-uczniowskim. Szkoły będą miały na eksperymentowanie kilka miesięcy (od września 2018 do kwietnia 2019). Eksperymenty będą wykonywane w szkołach lub ich okolicach np. w lesie, a zakończą się podsumowaniem wyników w formie publikacji naukowej bądź popularnonaukowej.

Naukowiec w ramach projektu będzie czuwał nad około 10 grupami szkolnymi (nauczyciele + uczniowie), które będą przeprowadzać eksperyment.

Projekt „Szkoła Bliżej Nauki” trwa dwa lata i jest skierowany do 38 szkół z Warszawy i okolic. Opiera się na serii szkoleń i spotkań z nauczycielami oraz uczniami. Celem jest podwyższenie kompetencji nauczycieli i uczniów oraz prowadzenie pracy metodą naukową w szkołach. Z każdej szkoły w projekcie bierze udział 4-5 nauczycieli przedmiotów przyrodniczo-matematycznych i informatycznych i ok. 50 uczniów (klasy 5-7 szkół podstawowych i klasy 2-3 gimnazjalne) z każdej szkoły co łącznie daje liczbę ok. 1900 uczniów.

Szczegóły dotyczące ogłoszenia: https://bazakonkurencyjnosci.gov.pl/publication/view/1090909

PAP - Nauka w Polsce

lt/ ekr/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024