28.03.2024
09.06.2018 aktualizacja 09.06.2018

Setki atrakcji i stanowisk - na Pikniku Naukowym w Warszawie

Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Setki atrakcji i ponad 160 stanowisk czeka w sobotę w Warszawie na gości Pikniku Naukowego Polskiego Rada i Centrum Nauki Kopernik. Po raz pierwszy swoje stanowisko ma tam portal Nauka w Polsce. Wstęp na imprezę jest bezpłatny.

Piknik Naukowy Polskiego Rada i Centrum Nauki Kopernik to największa w Europie impreza plenerowa związana z nauką. Obecnie odbywa się jego 22. edycja. Hasło przewodnie brzmi: Ruch.

"Na całe rodziny czeka ponad 800 różnorodnych aktywności, które z pewnością poruszą wszystkich odwiedzających" - zapowiadają organizatorzy.

W Pikniku Naukowym biorą udział popularyzatorzy z różnych ośrodków z całej Polski, a także m.in. z Hongkongu, Chin, Czech, Włoch czy Turcji.

Na Pikniku Naukowym na odwiedzających czekają setki naukowców i popularyzatorów nauki, którzy opowiadają o swojej pracy. Przez cały dzień będą przedstawiali eksperymenty, pokazywali swoje znaleziska, opowiadali o tym, co ich w nauce ciekawi. Nauka w ich wykonaniu nie przypomina lekcji w szkole.

Odwiedzający mogą np. sprawdzić, jak wyglądają nogi owadów i bakterii. Mogą zajrzeć do menu dla rozwielitek albo podjąć wyzwanie i wczuć się w emocje szympansów. Przekonają się też, że bańki mydlane można odbijać paletką do tenisa stołowego, a ciepło da się zobaczyć.

Można też pomóc budować maszynę Goldberga i zbadać własną kondycję. Dzięki symulatorowi można nawet wcielić się w dziecko w brzuchu mamy.

Goście pikniku dowiedzą się również, czym bawiły się japońskie dzieci kilkaset lat temu, wezmą do rąk prawdziwe teatralne lalki i pobawią się w listonosza z czasów Inków. Zasadzą własny las w słoiku i przyjrzą się wynalazkom polskich konstruktorów, takim jak egzoszkielet, cyberryba i robopszczoła. Choć Piknik odbywa się w dzień, jego uczestnicy mogą popatrzeć wspólnie w gwiazdy i nauczyć się, jak obsługiwać teleskop.

Na gości Pikniku czeka również stanowisko portalu Nauka w Polsce. Można tam zadać dowolne pytanie o to, jak działa świat. Dziennikarze wspólnie z gośćmi zastanowią się, jak i gdzie poszukać odpowiedzi. Pytania można też zadawać w mediach społecznościowych (hasztag: #zapytajnaukowca). Po pikniku dziennikarze wybiorą najciekawsze pytania, zadadzą je ekspertom, a odpowiedź przedstawią w artykule.

Na stoisku portalu Nauka w Polsce można się też można zmierzyć z pytaniami, które sami dziennikarze zadawali wcześniej ekspertom; poczytać najciekawsze artykuły, obejrzeć filmiki o polskich innowacjach i badaniach naukowych. Z kolei na naukowców z kolei czekają warsztaty z popularyzacji nauki w mediach. Zwiedzający będą też mogli pobrać nową aplikację Nauka w Polsce.

22. Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik odbywa się na PGE Narodowym w Warszawie. Rusza o godzinie 11:00 i trwa do 20:00. Więcej informacji można znaleźć na stronie: pikniknaukowy.pl