20.11.2018
PL EN
03.07.2018 aktualizacja 03.07.2018
Kamil Szubański
Kamil Szubański

10. Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych - rozstrzygnięty

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Zespoły Untouched Unicorns z grą „Lost in Art” i Flavo Entertainment za grę „Flavo Babilon” uznane zostały za najlepsze w kategoriach: Game Design i Game Develompent podczas 10. Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, który odbył się w Łodzi.

Konkurs od 10 lat organizuje Zespół Grafiki Komputerowej i Multimediów z Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej. W jubileuszowej edycji wzięło udział 60 zespołów z uczelni i szkół z całej Polski. Projekty oceniali jurorzy z ponad 50 firm zajmujących się tworzeniem i produkcją gier komputerowych.

Do ścisłego finału przeszły po trzy projekty w każdej kategorii konkursowej, które prezentowane były na specjalnej scenie. Dzięki temu jurorzy mogli ocenić nie tylko samą grę, ale również sposób jej prezentacji – wyjaśnił dr Radosław Bednarski z Instytutu Informatyki PŁ.

W kategorii Game Design główną nagrodę otrzymał zespół Untouched Unicorns z XXVI LO w Łodzi za grę „Lost in Art”. W kategorii Game Development zwyciężył zespół Flavo Entertainment z Politechniki Łódzkiej za grę „Flavo Babilon”. „Jurorzy podkreślali ogromną pracę tego zespołu wykonaną przy stworzeniu od podstaw własnego silnika gier” - dodał dr Bednarski.

Kategorię Mobile Games wygrał zespół Dynamic Trio z grą „Sphase”, a Virtual Environment, w której stosowano specjalny sprzęt przeznaczony do rzeczywistości wirtualnej, wygrał zespół Spyscape Team z projektem „Spyscape”. Oba zespoły tworzą studenci z PŁ.

Kategorię przeznaczoną dla artystów Game Graphics Concept, prowadzoną przez łódzką ASP wygrali: Hubert Marcinkowski za projekt postaci w ścieżce Character Design oraz Roksana Wasylko za projekt otoczenia do gry. Najlepszym recenzentem gier w kategorii Game Review, prowadzonej przez Katedrę Mediów i Kultury Audiowizualnej UŁ, został Paweł Gąska.

Partnerzy i sponsorzy konkursu przyznali też własne nagrody specjalne w poszczególnych ścieżkach konkursowych. „Wszyscy zgodnie podkreślali bardzo wysoki poziom projektów biorących udział w tegorocznej edycji konkursu. Zespoły wyróżniły się pomysłami, wykonaniem, ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi i poczuciem humoru” - dodał dr Bednarski.

Jubileuszowej edycji konkursu, którego współorganizatorem było EC1 – Łódź Miasto Kultury, towarzyszyły konferencje Computer Games Innovation i TEWI oraz hakaton Machine Learning Challenge. Patronat honorowy nad imprezą sprawowali marszałek województwa łódzkiego i prezydent Łodzi.

PAP - Nauka w Polsce

szu/ ekr/

Copyright © Fundacja PAP 2018