22.09.2018
PL EN
14.09.2018 aktualizacja 16.09.2018

Studenci z UAM i UE w Poznaniu - najlepsi w Europie w konkursie GOMAC

źródło - materiały prasowe UAM źródło - materiały prasowe UAM

Studenci z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zajęli 1. miejsce w Europie w międzynarodowym konkursie Global Online Marketing Academic Challenge (GOMAC) 2018.

Studenci przez kilka miesięcy przygotowywali i przeprowadzili 3-tygodniową kampanię marketingową integrującą platformy Google Ads (AdWords), Facebook oraz LinkedIn. Kampania konkursowa została przeprowadzona dla firmy Ogarniamprad.pl, pierwszej w Polsce platformy aukcyjnej, umożliwiającej w czasie rzeczywistym licytacje zakupu i sprzedaży energii w ramach grupowych aukcji odwrotnych - poinformował przedstawiciel Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM).

W skład zespołu wchodzą kapitan - Mateusz Halicki z UEP oraz Dawid Śliwiński, Sebastian Jastrzębski i Aleksander Kempa z UAM. Opiekunem zespołu jest dr Wojciech Czart.

Jako europejscy zwycięzcy studenci walczą jeszcze o miano Globalnego Zwycięzcy GOMAC 2018.

Konkurs GOMAC jest organizowany przez międzynarodową społeczność Global Online Marketing Academics (GOMA) zrzeszającą nauczycieli akademickich, specjalizujących się w zakresie marketingu cyfrowego. W skład społeczności GOMA wchodzą m.in. członkowie GOMC Global Academic Panel, firmy Google oraz nauczyciele akademiccy członkowie GOMC Academics. Celem konkursu Global Online Marketing Academic Challenge jest kontynuacja zdobyczy Google Online Marketing Challenge, którego ostatnia edycja odbyła się w 2017 r.

GOMAC pozwala studentom na zdobycie praktycznego doświadczenia w planowaniu i przeprowadzeniu realnej kampanii dla realnej firmy, przy poniesieniu realnych kosztów. Dzięki temu jeszcze w murach uczelni studenci mają możliwość zdobycia realnego doświadczenia na realnym rynku. Dodatkowo w ramach GOMAC studenci mają do dyspozycji całą dostępną w danej chwili przestrzeń technologii cyfrowych (urządzeń, aplikacji, platform, kanałów itd.), które mogą wykorzystać do zaplanowania zintegrowanej cyfrowej kampanii marketingowej i jej realnego wykonania.

Opiekun zespołu - dr Czart - prowadzi na Wydziale Fizyki zajęcia z zakresu technologii e-commerce i marketingu internetowego dla kierunków Technologie Komputerowe i Aplikacje Internetu Rzeczy. Kierunek AIR jest prowadzony wspólnie przez UAM i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (UEP). Zajęcia dra Czarta prowadzone są również w języku angielskim dla studentów wymiany międzynarodowej w ramach Programu AMU-PIE. Uczestnicy zajęć w 2017 roku także byli Zwycięzcami Europy Google Online Marketing Challenge (GOMC) 2017. Poza tym od 2009 r. aż 6 zespołów dra Czarta znalazło się w finałowym Top 5 Europy GOMC, a 10 w półfinale (od 2011 r. definiowanym jako Top 15 Europy).

Nauka w POlsce - PAP

zan/ ekr/

Copyright © Fundacja PAP 2018