Nauka dla Społeczeństwa

20.04.2024
PL EN
17.09.2018 aktualizacja 17.09.2018

Gra na perkusji może pomóc dzieciom z autyzmem

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Granie na perkusji przez 60 minut tygodniowo może przyczyniać się do lepszych wyników w nauce oraz ułatwiać kontakty międzyludzkie u dzieci z autyzmem - wynika z badań opublikowanych przez naukowców z brytyjskiego Uniwersytetu Chichester.

10-tygodniowy projekt badawczy przeprowadzony we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Hartpury wykazał, że 30-minutowe warsztaty gry na perkusji, które odbywały się dwa razy w tygodniu, przyniosły dzieciom z autyzmem wyraźne korzyści.

Badacze zaobserwowali, że gra na perkusji poprawiła u dzieci zręczność, poczucie rytmu i czasu. Nauczyciele, którzy mieli ocenić zmiany, które nastąpiły u dzieci uczestniczących w programie przyznali, że poprawiła się jakość interakcji społecznych zarówno z rówieśnikami, jak i z pedagogami. Dzieci komunikowały się sprawniej oraz miały większą zdolność koncentracji podczas wykonywania zadań w klasie. Lepsza koordynacja ruchowa pomagała dzieciom skoncentrować się także w domu podczas wykonywania codziennych obowiązków, np. odrabiania pracy domowej.

"Gra na perkusji to wyjątkowa mieszanka aktywności fizycznej, koordynacji i muzykalności. Wszystko to przynosi duże korzyści. Wielką przyjemność sprawiła nam obserwacja rozwoju dzieci uczestniczących w programie" - mówi współautor analizy dr Steve Draper.(PAP)

koc/ agt/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024