Nauka dla Społeczeństwa

29.03.2024
PL EN
08.03.2019 aktualizacja 08.03.2019

Wybrano najlepsze kampanie rekrutacyjne uczelni

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Gadżet SGGW, serwis rekrutacyjny Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego czy wydarzenie wspierające rekrutację na Politechnice Białostockiej - znalazły się wśród nagrodzonych w konkursie na najlepsze kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych.

O wynikach ósmej edycji konkursu Genius Universitatis na najlepsze w mijającym roku akademickim kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych poinformował PAP organizator konkursu Fundacja Edukacyjna Perspektywy.

"Uczelnie konkurują o studenta sięgając po coraz bardziej kreatywne środki" – mówi członkini jury konkursu Ewa Opach, cytowana w informacji prasowej. "Nie pomijając walorów edukacyjnych, dbają o to, by potencjalnym kandydatom zaprezentować zarówno jakość życia studenckiego, jak i sukcesy odnoszone przez absolwentów. Zespoły promocji rozumieją doskonale, że swoje działania adresują do osób młodych i takiego też używają języka, zarówno w formie jak i przekazie" - mówi.

W tym roku jury konkursowe oceniło 111 prac z 44 szkół wyższych. Jurorzy zwracali uwagę na takie kryteria projektów jak: nowatorstwo i kreatywność, spójność z wartościami konkretnej uczelni, prostotę i przyjazność przekazu, poziom artystyczny projektu oraz umiejętny dobór narzędzi. Nagrody są przyznawane w siedmiu kategoriach.

Najlepszą reklamę prasową stworzyło według jury konkursu Collegium Civitas. Następne miejsca zajęły Politechnika Warszawska oraz Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Najlepsze wydarzenie wspierające rekrutację zostało zorganizowane na Politechnice Białostockiej; doceniono również wydarzenia na Politechnice Gdańskiej i w Warszawskiej Szkole Filmowej.

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie stworzyła z kolei najlepszy gadżet wspierający rekrutację. Za nią uplasowały się gadżety z Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (ex aequo na drugim miejscu) oraz z Politechniki Gdańskiej.

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie przeprowadził w ubiegłym roku najlepszą kampanię w mediach społecznościowych. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Uniwersytet SWPS, zaś trzecie - Uniwersytet Szczeciński.

W kategorii video online zwyciężyła Uczelnia Łazarskiego, następne pozycje zajęły Politechnika Śląska i Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Najlepszym serwisem rekrutacyjnym mógł się pochwalić Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jury wyróżniło również serwisy Warszawskiej Szkoły Filmowej oraz Politechniki Białostockiej.

W kategorii content marketing pierwsze miejsce zajął Uniwersytet SWPS, drugie - Politechnika Warszawska, zaś trzecie - Uniwersytet Jagielloński.

Opach podkreśla, że jest zwolenniczką angażowania w akcje promocyjne szkół wyższych ich studentów i absolwentów. "Duże wrażenie zrobiła na mnie SGGW, która na oficjalny gadżet wybrała produkt stworzony przez swoją świeżo upieczoną absolwentkę. Na wyróżnienie zasługuje też Uczelnia Łazarskiego, która w bardzo umiejętny sposób komunikuje kierunek medyczny, z którym dotychczas nie była kojarzona. Z kolei niektóre uczelnie konsekwentnie wpisują się w krajobraz społeczny poprzez cykliczne eventy tematyczne (Wyższa Szkoła Filmowa) czy serię filmów na tematy z zakresu psychologii (SWPS)" - dodaje.

"W latach niżu demograficznego i wielkiej konkurencji na rynku szkolnictwa wyższego, pozyskanie jak najlepszych kandydatów na studia jest szczególnym wyzwaniem" - podkreśla prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy Waldemar Siwiński, cytowany w komunikacie prasowym. "Z roku na rok obserwujemy podnoszenie się poziomu marketingowej rywalizacji między szkołami wyższymi. Konkurs Genius Universitatis pomaga nam obserwować, monitorować i inspirować marketingowe instrumentarium w szkolnictwie wyższym. Nowoczesne podejście do treści, formy i kanału przekazu decydują ostatecznie o rekrutacyjnym sukcesie uczelni" - stwierdza. (PAP)

kflo/ ekr/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024