29.03.2024
05.07.2012 aktualizacja 05.07.2012

W Mediolanie zaangażowano nietoperze do walki z komarami

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Wobec plagi komarów w Mediolanie do walki z nimi zaangażowano ok. 400 nietoperzy. W ramach eksperymentu w miejskich parkach montowane są domki dla tych ssaków, by w jak najlepszych warunkach mogły wykonać zadanie, czyli zjadać komary na potęgę.

Jeśli próba się powiedzie, do walki z dokuczliwymi owadami zostaną skierowane kolejne nietoperze. Pomysłodawcy postanowili wykorzystać znane upodobanie tych ssaków do diety, złożonej między innymi z komarów.

Na mocy rozporządzenia mediolańskich władz w tamtejszych parkach i na skwerach, a więc w największych skupiskach komarów, rozpoczął się montaż 1200 przygotowanych drewnianych domków dla nietoperzy.

Budowane są one przede wszystkim w miejscach, gdzie panuje cisza, a więc korzystne dla nietoperzy warunki życia. Pierwsza grupa łowców komarów składa się z 400 okazów, które zostaną umieszczone w domkach w tych dniach.

Ten pomysł zmagania się z dokuczliwymi komarami mogą naśladować także zwykli mieszkańcy. W wielu częściach Włoch sprzedawane są specjalne domki dla nietoperzy, które można umieścić na swoim balkonie w nadziei, że znajdą one latającego lokatora. (PAP)