28.03.2024
28.11.2012 aktualizacja 28.11.2012

Taniec poprawia stan psychiczny dziewcząt

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Regularny taniec wpływa na poprawę zdrowia psychicznego oraz zmniejszenie niektórych dolegliwości fizycznych u nastoletnich dziewcząt - przekonują szwedzcy naukowcy na łamach "Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine".

Większość dziewcząt (91 proc.) uczestniczących w zajęciach tanecznych oceniła je jako pozytywne doświadczenie w swoim życiu, a badacze z Örebro University Hospital zaobserwowali, że ten rodzaj aktywności fizycznej jest skutecznym sposobem na walkę ze stresem, zmęczeniem i depresją.

Dodatkowo taniec pozwala na zmniejszenie częstotliwości i siły bólów głowy, szyi, pleców i ramion, które często stanowią symptomy zinternalizowanych problemów psychicznych.

Wpływa również na zwiększenie poczucia własnej wartości, co stanowi bardzo ważny element życia nastoletnich dziewczynek oraz pomaga w lepszym radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami.

Badanie przeprowadzono na nastolatkach w wieku 13 - 19 lat. Część z nich (59 dziewcząt) przez dwa dni w tygodniu brała udział w zajęciach tanecznych. Pozostałe (53 dziewczęta) nie zmieniły swoich codziennych nawyków i były przez badaczy traktowane jako grupa kontrolna.

Pozytywny efekt tańca utrzymywał się u nastolatek nawet po upływie ośmiu miesięcy od zakończenia badania.

Naukowcy przypuszczają, że przeprowadzone w czasie badania zajęcia taneczne mogą zaowocować również zmianą stylu życia nastolatek na zdrowszy. (PAP)