21.09.2019
PL EN
29.08.2013 aktualizacja 29.08.2013

Sukces Polaków w światowym konkursie marketingu internetowego (aktl.)

Zespół studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Uniwersytetu im. A. Mickiewicza okazał się najlepszy w Europie w jednej z kategorii konkursu marketingu internetowego Google Online Marketing Challenge (GOMC).

Zespół studentów Uniwerysetu Ekonomicznego w Poznaniu, w którego skład weszła też studentka Uniwersyetu im. A. Mickiwicza, pod opieką dra inż. Wojciecha Wizy okazał się najlepszy w Europie w kategorii „Google+ Social Media Marketing”. Członkami zwycięskiej drużyny byli: Adrian Gasiński, Ilona Sadłowska, Hanna Pietruszyńska, Marta Musiał, Olga i Maciej Żytkowiak. Laureaci przygotowali kampanię promocyjną Kina Muza, jednego z najstarszych kin w Poznaniu.

Jak poinformował PAP dr Wojciech Czart z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, w gronie finalistów (Top 5 Europy) kategorii „Adwords Award” znalazł się zespół z Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, który pod opieką dr. Wojciecha Czarta uzyskał tytuł „Regional AdWords Finalist”.

Wysokie noty uzyskały też dwa inne polskie zespoły, oceniane w ramach kategorii „Adwords Award”. Znalazły się one w tzw. grupie Strong - najlepszych 23 zespołów sklasyfikowanych zaraz po finalistach. W grupie tej znalazł się drugi zespół dr. Czarta oraz zespół z warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej pod opieką dr. Tymoteusza Doligalskiego.

Zespoły biorące udział w konkursie były oceniane wg trzech kategoriach: „AdWords Award”, „Social Impact Award” oraz „Google+ Social Media Marketing”. Drużyny musiały przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię marketingową w systemie zarządzania kampaniami internetowymi Google AdWords.

Studenci - jak podsumowuje dr Czart - musieli w konkursie rywalizować nie tylko z innymi zespołami akademickimi z całego świata, ale również z innymi podmiotami prowadzącymi kampanie marketingowe na realnym, otwartym rynku. W kategorii „AdWords Award” uczestnicy prowadzili kampanię dla wybranej firmy komercyjnej, natomiast w kategorii „Social Impact Award” - dla organizacji non-profit. Dodatkowo w ramach kategorii "Google+ Social Media Marketing" zespoły mogły wykazać się umiejętnościami prowadzenia kampanii społecznościowej prowadząc sześciotygodniową kampanię opartą na stronie Google+ promowanej firmy komercyjnej lub organizacji non-profit.

W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział prawie 2,5 tys. zespołów studenckich z całego świata.

To nie pierwszy sukces Polaków w konkursie GOMC. Dr Czart przypomina, że w latach 2009-2011 studenci Szkoły Głównej Handlowej zdobyli trzykrotnie tytuł Europejskiego zwycięzcy GOMC, a w roku 2012 byli światowymi zwycięzcami tego konkursu. Zespoły z Wydziału Fizyki UAM trzykrotnie znalazły się w Europejskim Top 5 w latach 2010-2012.

Szczegóły na stronie: http://www.google.com/onlinechallenge/past/winners-2013.html

PAP - Nauka w Polsce

lt/ agt/

Copyright © Fundacja PAP 2019