Nauka dla Społeczeństwa

25.04.2024
PL EN
12.12.2013 aktualizacja 12.12.2013

5 mln zł na międzynarodową ekspansję innowacji

Firmy, które chcą wprowadzać wyniki badań naukowych i prac rozwojowych na rynkach światowych mogą wziąć udział w pilotażowym przedsięwzięciu Go_Global.pl. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju uruchomiło trzecią edycję konkursu, na który przeznaczy 5 mln zł.

O rozpoczęciu nowej edycji konkursu NCBR poinformowało w przesłanym PAP w środę komunikacie. Program Go_Global.pl wspiera polskich przedsiębiorców działających w sferze najnowszych technologii, stwarzając im możliwość ekspansji na duże i perspektywiczne rynki zagraniczne.

"Nasz program pozwoli wielu firmom na dostosowanie swoich produktów do specyficznych wymogów rynków zagranicznych, wzorując się na innowacyjnych przedsięwzięciach tam realizowanych. Jest również wiele polskich firm, które bazują na oryginalnych pomysłach i rozwiązaniach o +światowym+ potencjale rynkowym wymagającym opracowania strategii ekspansji międzynarodowej" – mówi dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski.

W Go_Global.pl przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie kosztów przygotowania strategii wejścia na rynki światowe oraz dopasowanie swoich produktów do specyficznych wymagań konkretnego regionu. Dofinansowanie będzie można przeznaczyć także na rozwój i weryfikację strategii w relacjach z potencjalnymi inwestorami międzynarodowymi. Program jest skierowany do firm rozwijających produkty z branż wysokich i średnio-wysokich technologii. W konkursie mogą startować także podmioty działające na zasadzie jednoosobowej dzielności gospodarczej.

Przedsięwzięcie jest realizowane z partnerami umożliwiającymi dostęp do inwestorów wspierających innowacyjne firmy na światowych rynkach. Należą do nich podmioty wspierające badania stosowane, wymianę naukową czy pomagające start-upom. Wśród nich są: Polsko-Amerykańska Rada Współpracy (USPTC), Plug&Play Tech Center czy Fraunhofer-Zentrum fuer Mittel- und Osteuropa. W trzeciej edycji programu do partnerów NCBR dołączyły Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, które - we współpracy z US Market Access Center - przygotowały nowy program akceleracji w Dolinie Krzemowej.

Wśród firm, które otrzymały już środki w programie, znalazła się m.in. Audioteka S.A., która dzięki przyznanemu dofinansowaniu nawiązała współpracę z Renault, Volvo, Fordem i Toyotą na pierwszą na świecie „audiobookową” aplikację instalowaną fabrycznie w samochodach. Laureatem programu jest także firma HOMPLEX Sp. z o.o., która z Doliny Krzemowej uruchamia interaktywną platformę aranżacji wnętrz.

Nabór w ramach trzeciego konkursu jest ciągły i odbywać się będzie w trzech turach, których zakończenie przypada na: 24 stycznia, 24 lutego i 31 marca 2014 r. Maksymalna wartość dofinansowania dla jednego projektu wynosi 200 tys. zł.

Więcej informacji na stronie: www.NCBR.gov.pl (PAP)

lt/ agt/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024