24.04.2024
17.10.2014 aktualizacja 17.10.2014

Zbliżenie do nauki: zdjęcia spod mikroskopów skaningowych we Wrocławiu

Jak wygląda świat elementów tak małych, że nie widać ich pod zwykłym mikroskopem? Jak w ogromnym zbliżeniu wygląda stokrotka czy pszczoła? Będą się mogli o tym przekonać wrocławianie, którzy odwiedzą wystawę fotografii mikroskopowych przygotowaną przez Wrocławskie Centrum Badań EIT+.

"Postanowiliśmy pokazać, że nauka może być inspiracją i tematem fotografii - komentuje rzecznik prasowy Wrocławskiego Centrum Badań EIT+ Klaudia Piątek. - Użyliśmy mikroskopów elektronowych do powiększenia powierzchni różnych materiałów, takich jak węgiel drzewny, orzech nerkowca, stokrotka polna czy pszczoła miodna, a następnie sfotografowaliśmy to, co widać pod mikroskopem. W efekcie udało się uzyskać nietypowe, przepiękne zdjęcia, które śmiało można nazwać sztuką. Niesamowite faktury, kształty i obrazy – trudno uwierzyć, że to, co widać pod mikroskopem jest np. owadem" – mówi.

16 wyjątkowych i niepowtarzalnych fotografii będzie można oglądać we Wrocławiu w dniach od 17 października do 12 listopada, najpierw przed Halą Stulecia, a następnie w centrum miasta przy ul. Świdnickiej. Zdjęcia przybliżają projekty Wrocławskiego Centrum Badań EIT+.

Laboratorium Mikroskopii Elektronowej Wrocławskiego Centrum Badań EIT+ na co dzień wykonuje specjalistyczne analizy materiałowe m.in. minerałów, materiałów poprodukcyjnych lub półproduktów. Dzięki temu, że wyposażone jest w najnowocześniejsze mikroskopy elektronowe SEM, które służą badaniu m.in. składu, porowatości, rozmiaru, kształtu czy rozmieszczenia ziaren w danym materiale lub substancji, można było stworzyć niezwykłą galerię fotografii naukowej.