20.07.2019
PL EN
26.03.2015 aktualizacja 26.03.2015

Piętnaście studenckich zespołów w krajowych finałach Imagine Cup 2015

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Piętnaście studenckich drużyn znalazło się w krajowych finałach międzynarodowego konkursu Imagine Cup 2015. Zawodnicy zmierzą się w trzech kategoriach: Gry, Innowacje i Projekty społeczne. Zwycięzców, którzy będą reprezentowali Polskę podczas światowych półfinałów i finałów poznamy już 8 i 9 kwietnia.

Imagine Cup, organizowany przez firmę Microsoft, to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów. W jego dotychczasowych edycjach udział wzięło niemal 2 miliony studentów ze 190 krajów.

Do tegorocznej edycji konkursu projekty można było zgłaszać w trzech kategoriach: Gry (Games), Innowacje (Innovation) i Projekty społeczne (World Citizenship). Polskie jury konkursu wyłoniło pięć najlepszych projektów w każdej z trzech kategorii. Już 8 i 9 kwietnia studenci zaprezentują swoje pomysły przed komisją sędziowską. "W tegorocznej edycji najliczniejszą reprezentację w finale będą miały warszawskie uczelnie, których studenci znaleźli się w aż czterech drużynach. Do finałów dotarły również zespoły z Krakowa, Łodzi, Poznania czy Białegostoku" - informują organizatorzy konkursu w przesłanym komunikacie.

Laureaci pierwszych miejsc w każdej z kategorii będą reprezentowali Polskę w półfinałach światowych, które odbędą się w maju. W lipcu drużyny wyłonione podczas półfinałów powalczą o najwyższe miejsca w finałach światowych w Seattle. Na najlepszych czeka 50 tys. dolarów.

W kategorii Projekty społeczne w finałowej piątce znalazł się zespół Auxilium z Politechniki Warszawskiej, który zaprezentuje aplikację zarządzającą całym procesem zażywania leków. Przypomni o konieczności zażycia lekarstwa i poinformuje, że medykament się kończy. Z kolei projekt Cervi - zespołu z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie - to system transmisji i analizy danych wspomagany przez drona. Drużyna Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy - Science Sergeants – zgłosiła do konkursu projekt iSULIN, który ma pomóc diabetykom skutecznie monitorować stan zdrowia. Z kolei projekt Animus zespołu Spinal Crew z Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie to zdalnie sterowany pojazd z kamerami przeznaczonymi dla osób niepełnosprawnych. Studenci Politechniki Białostockiej z zespołu Toast and Brains przygotowali projekt Photon - innowacyjny system, który uczy dzieci programowania i logicznego myślenia poprzez zabawę.

W najlepszej piątce w kategorii Innowacje będzie konkurowała drużyna Fighters Against Laziness z Politechniki Białostockiej. Studenci opracowali projekt e-motion, czyli aplikację na smartfona, pomocną w walce z brakiem motywacji i konsekwencji w działaniu. Studenci Politechniki Łódzkiej z zespołu EduDevs przygotowali aplikację służącą do nauki języków obcych. W konkursie zaprezentowany zostanie też projekt Smartmirrors, dzięki któremu kierowca motocykla nie musi już dopasowywać ustawienia lusterek w zależności od pozycji ciała – dzieje się to automatycznie. Pomysł powstał we współpracy uczniów i studentów Zespołu Szkół Komunikacji im. H. Cegielskiego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie oraz Politechniki Poznańskiej.

Kolejną studencką aplikacją zgłoszoną w tej kategorii jest projekt Untwisted studentów Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Aplikacja pokazuje aktualne informacje dotyczące natężenia ruchu w klubach, kawiarniach i pubach. Studenci Uniwersytetu Jagiellońskiego przygotowali zaś rozwiązanie Stattist.com. To spersonalizowana gazeta, umożliwiająca selekcjonowanie dopasowanych do odbiorcy publikacji i analiz danych spośród ogromnych ilości informacji w internecie.

Wśród pięciu zespołów, które zaprezentują się w kategorii Gry znalazł się zespół GuARds - studentów Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Ich gra edukacyjna F.A.R.M. - Fancy Augmented Reality Machines pozwala poznać tajniki inżynierii. Zespół J Team studentów Politechniki Opolskiej i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu przygotował projekt Soul of Magic. Gracz może wcielić się w maga i toczyć pojedynki z innymi graczami lub przeciwko sztucznej inteligencji. Zespół gdańskich studentów Lumi-Systems zaprezentuje swoją platformę dla rozgrywek karcianych – Card Games Platform. Z kolei drużyna Serious English Name z Uniwersytetu Łódzkiego zgłosiła do konkursu grę Bandbarian. Śledzi ona losy wojownika podczas misji. Dude Wars to projekt studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zespół Vivid Dream jest grą typu RTS (Real Time Strategy – Strategia Czasu Rzeczywistego) przeznaczoną dla wielu graczy walczących ze sobą w sieci.

W Imagine Cup 2015 wyjątkową wagę przyłożono do biznesowego aspektu studenckich projektów. Wszystkie drużyny już na początku przygody z konkursem wzięły udział w szkoleniach z zakresu opracowania strategii komercjalizacji projektu. Finaliści uzyskają także szansę biznesowego wsparcia swoich rozwiązań przez fundusz inwestycyjny Zernike Meta Ventures.

„Cieszy nas, że z każdym rokiem trafia do nas coraz więcej zgłoszeń będących kompleksowymi projektami biznesowymi, a nie jedynie interesującymi rozwiązaniami technologicznymi. Definiując wymogi konkursu, staramy się kłaść nacisk właśnie na strategie biznesowe, bo wierzymy, że Imagine Cup będzie dla uczestników konkursu pierwszy krokiem do stworzenia start-upów o unikalnym potencjale” – powiedziała manager ds. programów akademickich w polskim oddziale Microsoft Agata Dudar.

Więcej informacji o konkursie Imagine Cup można także znaleźć na stronie polskiej edycji konkursu: www.imaginecup.pl

PAP - Nauka w Polsce

ekr/ mki/

Copyright © Fundacja PAP 2019