17.04.2024
26.01.2016 aktualizacja 26.01.2016

Prestiżowe logo HR Excellence in Research trafiło do IA PAN oraz EIT+

Wrocławskie Centrum Badań EIT+, kampus Pracze. Nz. główny budynek.  Fot. PAP/ Maciej Kulczyński 29.10.2014 Wrocławskie Centrum Badań EIT+, kampus Pracze. Nz. główny budynek. Fot. PAP/ Maciej Kulczyński 29.10.2014

Instytut Agrofizyki PAN w Lublinie oraz Wrocławskie Centrum Badań EIT+ otrzymały logo HR Excellence in Research nadawane przez Komisję Europejską instytucjom, które stosują zasady „Europejskiej Karty Naukowca” i „Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych”.

Komisja Europejska przyznaje logo instytucjom badawczym, które stosują zasady Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych. Podejmując się tego, jednostki te zobowiązują się do tworzenia sprzyjających warunków pracy, rozwoju kariery oraz przejrzystych procesów rekrutacji pracowników naukowych.

Do tej pory w Polsce, oprócz IA PAN oraz EIT +, logo otrzymały: Instytut Chemii Fizycznej PAN, Instytut Fizyki PAN, Instytut Genetyki Roślin PAN, Międzynarodowy Instytut Biologii Molekularnej i Komórkowej, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, Uniwersytet Mikołaja Kopernika oraz Fundacja na rzecz Nauki Polskiej.

Przyznawanie loga jest jednym z działań Komisji Europejskiej w ramach strategii Human Resources Strategy for Researchers, nakierowanej na zwiększanie atrakcyjności warunków pracy naukowców w UE. Działania te mają przyczynić się do zwiększania liczby pracowników naukowych instytucji europejskich. KE wpiera instytucje wdrażające zasady europejskiej Karty i Kodeksu organizując spotkania i dyskusje z udziałem zaangażowanych instytucji. A ponadto promuje takie instytucje wśród międzynarodowych organizacji i naukowców jako te, które zapewniają naukowcom najlepsze warunki pracy i rozwoju.

Znak HR Excellence in Research nie jest przyznawany na zawsze. Posługujące się nim instytucje co dwa lata podlegają kontroli Komisji Europejskiej. W przypadku stwierdzenia uchybień, prawo do używania znaku może zostać cofnięte.

Informacje o tym, jak uzyskać logo HR Excellence in Research, dostępne są na stronie EURAXESS.

lt/ ula/