24.04.2024
16.02.2017 aktualizacja 16.02.2017

Trzecia edycja ADAMED SmartUP Academy czeka na uczestników

Izolowanie białek z mięśni ryb czy liści sałaty; badanie wpływu używek na procesy przebiegające w komórkach, takie zadania czekają na uczestników ADAMED SmartUP Academy. Z bezpłatnych warsztatów z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych mogą skorzystać osoby między 15. a 19. rokiem życia.

Kursy ADAMED SmartUP Academy to szansa dla młodzieży na samodzielne przeprowadzanie skomplikowanych eksperymentów, wspólne szukanie rozwiązań naukowych zagadek, a także możliwość poznania ludzi o takich samych zainteresowaniach i pasjach. Zajęcia są organizowane wraz z BioCentrum Edukacji Naukowej w Warszawie.

Uczestnicy zajęć, mając do dyspozycji profesjonalnie wyposażoną salę laboratoryjną, pod okiem prowadzących m.in. wyizolują białka z różnych tkanek i preparatów, takich jak: mięśnie ryb, liście sałaty, mleko krowie, białko i żółtko jajka kurzego, bakterie E. coli, "produkujące" różne białka na skalę przemysłową. Podczas innych zajęć natomiast przeprowadzą doświadczenie, w którym zbadają wpływ używek na upośledzenie procesów utleniania komórkowego w liniach komórkowych ssaków.

"Formuła spotkań ADAMED SmartUP Academy zapewnia młodzieży możliwość dyskusji z ekspertami oraz wymianę doświadczeń z rówieśnikami. Z naszych obserwacji wynika, że to niejednokrotnie pierwsze spotkanie uczniów ze sprzętem laboratoryjnym i samodzielnym eksperymentowaniem" – mówi kierownik Programu ADAMED SmartUP Anna Kosińska.

Dla osób, które chcą wziąć udział w ADAMED SmartUP Academy, na stronie https://adamedsmartup.pl/academy udostępniono formularz aplikacyjny. Należy podać w nim swój adres e-mail oraz krótko opisać - maksymalnie w 50 słowach - powody zainteresowania uczestnictwem w zajęciach.

Daty i tematy najbliższych zajęć to: „Na tropach Białek" - 27 lutego; „Synergia – wewnętrzne życie komórek" - 3 marca; „Wyrok z mocy DNA" - 17 marca.

Informacje na temat kolejnych kursów będą na bieżąco publikowane na stronie www.adamedsmartup.pl/academy

To już 3. edycja cyklu ADAMED SmartUP Academy.