28.03.2024
28.06.2017 aktualizacja 28.06.2017

Wakacje? Ale nie od myślenia! Centrum Nauki Kopernik szykuje atrakcje

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Czy w Wiśle tętni życie? Jak wytropić dinozaura? Co się kryje w księżycowych kraterach? Wakacje wcale nie muszą oznaczać przerwy w myśleniu - pokazuje warszawskie Centrum Nauki Kopernik i szykuje na lato sporo atrakcji.

Zarówno w budynku CNK, jak i w plenerze na zwiedzających czekać będą wakacyjne atrakcje. Najmłodsi mogą tu świetnie się bawić, eksperymentując i zdobywając nowe umiejętności. Dorośli zobaczą unikatowe filmy, spotkają nietuzinkowych naukowców, posłuchają muzyki pod gwiazdami i samodzielnie zrobią krem z filtrem przeciwsłonecznym.

WEEKENDOWE WARSZTATY

W każdy letni weekend park przy Koperniku przekształcać się będzie w stację badawczą. Centrum zaprasza do warsztatu paleontologa, geologa, badacza atmosfery i gwiezdnego kartografa. W lipcu można będzie nauczyć się rozpoznawać skamieniałości, stworzyć chmurę w butelce, własny wulkan, elektromagnes i mapę nieba. W sierpniu zaś przyjdzie czas na poznawanie kosmosu. Na gości czekają kosmiczni inżynierowie, konstruktorzy, znawcy meteorytów. Pomogą zbudować rakietę, zajrzeć do kraterów księżycowych, znaleźć ziemskie odpowiedniki marsjańskich skał.

W budynku Kopernika będzie można znaleźć eksponaty, rozszerzające wiedzę zdobytą na warsztatach plenerowych.

CNK nie zapomina też o swojej sąsiadce - Wiśle. Co weekend można będzie sprawdzić, jakie mikroorganizmy żyją w tej rzece. Kiedy dzieci eksperymentują, rodzice mogą zrelaksować się na leżakach. Czaka na nich wypożyczalnia książek, czasopism i gier, strefa VR oraz stoisko gastronomiczne.

Szczegółowy program lata w parku: http://www.kopernik.org.pl/projekty-specjalne/lato/lato-2017/warsztaty-weekendowe17/

Kopernik zaprasza też na letnie warsztaty familijne, które z pewnością spodobają się miłośnikom dinozaurów. Można tam będzie posłuchać m.in. o Prorodactylusach. Stworzenia te ważyły ok. 2 kilo, były wielkości kota i chodziły na czterech nogach. A ich ślady - sprzed 250 mln lat znaleziono w Górach Świętokrzyskich. (http://www.kopernik.org.pl/warsztaty/warsztaty-familijne/na-tropie-dinozaurow/)

KINO LETNIE

We wszystkie wakacyjne piątki o godz. 21.00, w parku przy Centrum Nauki Kopernik prezentowane będą autorskie filmy, ukazujące ziemskie fenomeny i poszukujące ich analogii we Wszechświecie. Pierwszy seans odbędzie się 30 czerwca. Przed "Spotkaniami na krańcach świata" Wernera Herzoga odbędzie się spotkanie z dr. Krzysztofem Zawieruchą, który bada mikroskopijne zwierzęta żyjące w rejonach polarnych. Jeśli pogoda nie sprzyja, imprezę przenosi się do sal wewnątrz centrum. Wstęp na imprezy jest bezpłatny.

Szczegółowy program: http://www.kopernik.org.pl/projekty-specjalne/lato/lato-2017/kino17/

Z kolei w soboty o g. 16.00 można będzie poznać naukowców ze Stowarzyszenia Rzeczników Nauki, którzy opowiedzą o swoich badaniach. Spotkania odbywają się pod kasztanem.

W wakacje w CNK każdego dnia działają też minilaby. Można w nich skomponować własny krem z filtrem UV, rozszyfrować tajemnicze oznaczenia kremów i odkryć naturalne substancje, którymi składniki kremu można zastąpić. Można też odwiedzić pozostałe laboratoria – w fizycznym poznać zalety ciekłego azotu; w robotycznym - zaprogramować mobilnego robota, a w biologicznym zobaczyć przeźroczyste stworzenia. W wakacje laboratoria Kopernika zapraszają na minilaby przez cały tydzień. http://www.kopernik.org.pl/laboratoria/minilaby/