28.03.2024
21.12.2019 aktualizacja 21.12.2019

Podkarpackie/ W centrum innowacji powstało koło naukowe kosmonautyki

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

W Podkarpackim Centrum Innowacji (PCI) powstało koło naukowe kosmonautyki. Jego celem jest m.in. wystrzelenie satelitów, dzięki którym będzie można przeprowadzić badania w kosmosie.

Jak poinformował PAP prezes PCI Jacek Kubrak, koło naukowe kosmonautyki ProtoCreativeLab: Space & Aviation adresowane jest przede wszystkim do studentów i doktorantów rzeszowskich uczelni, którzy zainteresowani są tą tematyką.

„Chcemy stworzyć szeroki zespół zajmujący się kosmosem. Do uczestnictwa zachęcamy kreatywnych ludzi z różnych branż, zapraszamy naukowców z ciekawymi pomysłami, a także koła naukowe podkarpackich uczelni” – dodał.

W planach koła jest, aby w ciągu najbliższych trzech lat zostały wystrzelone trzy satelity, dzięki którym będzie można przeprowadzić badania w kosmosie.

Jak podkreślił Kubrak badania dotyczyć mają m.in. pomiaru radiacji w trakcie lotu czy wykorzystania ogniw grafenowych do produkcji energii elektrycznej na orbicie. „Chcemy również prowadzić eksperymenty biomedyczne i prowadzić badania w kwestii nawigacji w konstelacji” – zaznaczył prezes PCI.

Koło naukowe kosmonautyki ProtoCreativeLab: Space & Aviation ma zacząć działać w przyszłym roku. Do współpracy PCI chce pozyskać instytucje samorządowe oraz przedstawicieli biznesu, którzy będą zainteresowani uczestnictwem w tym projekcie oraz współfinansowaniem działalności koła. (PAP)