28.03.2024
26.06.2020 aktualizacja 26.06.2020

Lublin/ Prof. Radosław Dobrowolski nowym rektorem UMCS

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Obecny prorektor UMCS ds. nauki i współpracy międzynarodowej w Lublinie, prof. Radosław Dobrowolski, został w piątek wybrany nowym rektorem tej uczelni na lata 2020-2024. Otrzymał 99 głosów elektorskich, podczas gdy jego rywal prof. Robert Litwiński – 95 głosów.

W głosowaniu uczestniczyło 197 spośród 200 elektorów; trzy osoby wstrzymały się od głosu – poinformowała rzeczniczka UMCS Aneta Adamska.

Prof. Dobrowolski urodził się w 1964 r. Jest absolwentem studiów geograficznych na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi UMCS. Jeszcze jako student został zatrudniony na macierzystej uczelni, gdzie przeszedł wszystkie szczeble kariery naukowej. Obecnie jest profesorem zwyczajnym w Katedrze Geomorfologii i Paleogeografii Instytutu Nauk o Ziemi i Środowisku.

Jest geografem fizycznym, geomorfologiem, paleogeografem. Napisał ponad 220 artykułów naukowych, dwie książki i 20 rozdziałów w monografiach.

Pełnił funkcję zastępcy dyrektora ds. studenckich, dyrektora Instytutu Nauk o Ziemi, dziekana Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, a od 2016 r. jest prorektorem ds. nauki i współpracy międzynarodowej UMCS.

Kadencja prof. Dobrowolskiego rozpocznie się 1 września tego roku. Zastąpi na stanowisku rektora UMCS prof. Stanisława Michałowskiego, który pełnił tę funkcję przez dwie kadencje.

PAP - Nauka w Polsce, Zbigniew Kopeć