Strona główna Aktualności
Inne

Chiny wyślą w kosmos załogowy statek

18.07.2005

Najpóźniej do października Chiny mają zamiar, już po raz drugi, wystrzelić w kosmos załogowy statek - podaje gazeta "China Daily".

Statek Shenzhou VI z dwoma astronautami na pokładzie prawdopodobnie poleci z misją na początku października - pisze dziennik, powołując się na chińską agencję kosmiczną. Lot będzie trwać co najmniej pięć dni.

Jak podaje agencja Xinhua, 14 kandydatów na astronautów, z których wszyscy byli pilotami wojskowymi, jest właśnie poddawanych testom sprawnościowym.

W październiku 2003 r. Chiny wystrzeliły na orbitę okołoziemską statek kosmiczny z człowiekiem na pokładzie. Stały się tym samym trzecim krajem na świecie (po Rosji i USA), który przeprowadził załogowy lot kosmiczny. KSAJ

18 lipca 2005

reo

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: fotografii, materiałów video oraz informacji z kategorii "Świat".

Miłość i nienawiść czyli dwie małpy w każdym z nas Miłość i nienawiść czyli dwie małpy w każdym z nas

Skąd się bierze ludzka skłonność do przemocy, ale i życzliwości; dlaczego mężczyźni rywalizują, a potem podają sobie ręce? O tym, jak wiele w nas z szympansa i bonobo, pisze holenderski biolog Frans de Waal w nowej książce "Małpa w każdym z nas".

Ten nieznośny geniusz Ten nieznośny geniusz

Biografie genialnych naukowców mogą być pocieszeniem dla niejednej matki przerażonej szkolnymi kłopotami jej dziecka. Bertrand Russell - słynny matematyk, logik, filozof, eseista - jako pacholę miał problemy z algebrą, za co nawet wściekły nauczyciel rzucił w niego książką. Wspominał potem swoje dzieciństwo jako czas ogromnej samotności, kiedy nie mógł z nikim znaleźć wspólnego języka.