Strona główna Aktualności
Inne

Chiny wyślą w kosmos załogowy statek

18.07.2005

Najpóźniej do października Chiny mają zamiar, już po raz drugi, wystrzelić w kosmos załogowy statek - podaje gazeta "China Daily".

Statek Shenzhou VI z dwoma astronautami na pokładzie prawdopodobnie poleci z misją na początku października - pisze dziennik, powołując się na chińską agencję kosmiczną. Lot będzie trwać co najmniej pięć dni.

Jak podaje agencja Xinhua, 14 kandydatów na astronautów, z których wszyscy byli pilotami wojskowymi, jest właśnie poddawanych testom sprawnościowym.

W październiku 2003 r. Chiny wystrzeliły na orbitę okołoziemską statek kosmiczny z człowiekiem na pokładzie. Stały się tym samym trzecim krajem na świecie (po Rosji i USA), który przeprowadził załogowy lot kosmiczny. KSAJ

18 lipca 2005

reo

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: fotografii, materiałów video oraz informacji z kategorii "Świat".

Genetyk na tropie neandertalczyka. Nowa książka Svante Pääbo Genetyk na tropie neandertalczyka. Nowa książka Svante Pääbo

Jeden z najgenialniejszych genetyków naszych czasów, Svante Pääbo, jest autorem większości najważniejszych odkryć dotyczących neandertalczyków, m.in. naszych genetycznych związków z tym gatunkiem. Książka ukazująca kulisy jego badań właśnie trafia do księgarń.

Obowiązek rozpoznasz po tym przede wszystkim, że nie pozostawia ci on prawa wyboru.
Antoine Marie Roger de Saint-Exupéry

Wywiad z obcymi Wywiad z obcymi

Jedynymi kosmitami, jakich dotąd zna nauka, pozostają ciągle organizmy żyjące na Ziemi. Ale już teraz możemy obejrzeć film dokumentalny, opowiadający o wizycie obcej cywilizacji na naszej planecie. O wydarzeniu, które nigdy jeszcze nie miało miejsca.