Strona główna Aktualności
Inne

Chiny wyślą w kosmos załogowy statek

18.07.2005

Najpóźniej do października Chiny mają zamiar, już po raz drugi, wystrzelić w kosmos załogowy statek - podaje gazeta "China Daily".

Statek Shenzhou VI z dwoma astronautami na pokładzie prawdopodobnie poleci z misją na początku października - pisze dziennik, powołując się na chińską agencję kosmiczną. Lot będzie trwać co najmniej pięć dni.

Jak podaje agencja Xinhua, 14 kandydatów na astronautów, z których wszyscy byli pilotami wojskowymi, jest właśnie poddawanych testom sprawnościowym.

W październiku 2003 r. Chiny wystrzeliły na orbitę okołoziemską statek kosmiczny z człowiekiem na pokładzie. Stały się tym samym trzecim krajem na świecie (po Rosji i USA), który przeprowadził załogowy lot kosmiczny. KSAJ