Strona główna Aktualności
Inne

Chiny wyślą w kosmos załogowy statek

18.07.2005

Najpóźniej do października Chiny mają zamiar, już po raz drugi, wystrzelić w kosmos załogowy statek - podaje gazeta "China Daily".

Statek Shenzhou VI z dwoma astronautami na pokładzie prawdopodobnie poleci z misją na początku października - pisze dziennik, powołując się na chińską agencję kosmiczną. Lot będzie trwać co najmniej pięć dni.

Jak podaje agencja Xinhua, 14 kandydatów na astronautów, z których wszyscy byli pilotami wojskowymi, jest właśnie poddawanych testom sprawnościowym.

W październiku 2003 r. Chiny wystrzeliły na orbitę okołoziemską statek kosmiczny z człowiekiem na pokładzie. Stały się tym samym trzecim krajem na świecie (po Rosji i USA), który przeprowadził załogowy lot kosmiczny. KSAJ

18 lipca 2005

reo

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: fotografii, materiałów video oraz informacji z kategorii "Świat".

O zamku, który stał się więzieniem O zamku, który stał się więzieniem

Zamek w Ełku był najdalej wysuniętą na wschód krzyżacką warownią na dawnych ziemiach Jaćwingów. Z czasem twierdza zmieniła przeznaczenie – stała się siedzibą starosty, później sądu, a w XIX wieku – więzieniem, które funkcjonowało aż do lat 70. XX w. Z historią obiektu można zapoznać się w nowo wydanej publikacji popularnonaukowej.

Trzeba inteligentnie służyć nieuchronnościom własnej natury.
Mahatma Gandhi

Tam, gdzie archeologia spotyka się ze sztuką Tam, gdzie archeologia spotyka się ze sztuką

Pochówki odkrywane przez archeologów budzą od dziesiątek lat największe emocje – począwszy od odkrycia grobowca Tutanchamona. Techniczne, pełne szczegółów rysunki archeologów często nie oddają tego, w jaki sposób wyglądały okoliczności złożenia zmarłego w dniu jego pogrzebu. Na odsiecz naukowcom przychodzą… artyści.