Strona główna Aktualności
Inne

Na stypendium do... Tajwanu

10.08.2005

Ministerstwo Edukacji Tajwanu przyznało w tym roku 15 stypendiów dla polskich studentów i doktorantów. W ramach wymiany edukacyjnej do Polski przyjedzie osiem osób z Tajwanu.

Rząd Tajwanu przyznał Polakom sześć stypendiów na studia magisterskie, pięć na doktoranckie oraz cztery tzw. stypendia językowe - informuje Małgorzata Bartczak z Biura Kulturalno-Ekonomicznego Tajpej http://www.roc-taiwan.org.pl/about_pl.html w Warszawie (pod tą nazwą funkcjonuje przedstawicielstwo Tajwanu w Polsce - PAP). Wśród stypendystów są studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza http://www.amu.edu.pl/index.php w Poznaniu, warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej http://www.sgh.waw.pl/ i Uniwersytetu Jagiellońskiego http://www.uj.edu.pl/index.html

"To dotychczas największa pula tajwańskich stypendiów przyznanych polskim studentom" - dodaje Bartczak.

Na polskich uczelniach, w ramach wymiany edukacyjnej między Tajwanem a Polską, studiować będzie w tym roku ośmiu tajwańskich studentów.

Wymiana stypendialna między oboma krajami trwa od 1997 roku.

PAP - Nauka w Polsce, Anna Dworzyńska

10 sierpnia

we

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: fotografii, materiałów video oraz informacji z kategorii "Świat".

Genetyk na tropie neandertalczyka. Nowa książka Svante Pääbo Genetyk na tropie neandertalczyka. Nowa książka Svante Pääbo

Jeden z najgenialniejszych genetyków naszych czasów, Svante Pääbo, jest autorem większości najważniejszych odkryć dotyczących neandertalczyków, m.in. naszych genetycznych związków z tym gatunkiem. Książka ukazująca kulisy jego badań właśnie trafia do księgarń.

Obowiązek rozpoznasz po tym przede wszystkim, że nie pozostawia ci on prawa wyboru.
Antoine Marie Roger de Saint-Exupéry

Wywiad z obcymi Wywiad z obcymi

Jedynymi kosmitami, jakich dotąd zna nauka, pozostają ciągle organizmy żyjące na Ziemi. Ale już teraz możemy obejrzeć film dokumentalny, opowiadający o wizycie obcej cywilizacji na naszej planecie. O wydarzeniu, które nigdy jeszcze nie miało miejsca.