Strona główna Aktualności
Inne

Na stypendium do... Tajwanu

10.08.2005

Ministerstwo Edukacji Tajwanu przyznało w tym roku 15 stypendiów dla polskich studentów i doktorantów. W ramach wymiany edukacyjnej do Polski przyjedzie osiem osób z Tajwanu.

Rząd Tajwanu przyznał Polakom sześć stypendiów na studia magisterskie, pięć na doktoranckie oraz cztery tzw. stypendia językowe - informuje Małgorzata Bartczak z Biura Kulturalno-Ekonomicznego Tajpej http://www.roc-taiwan.org.pl/about_pl.html w Warszawie (pod tą nazwą funkcjonuje przedstawicielstwo Tajwanu w Polsce - PAP). Wśród stypendystów są studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza http://www.amu.edu.pl/index.php w Poznaniu, warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej http://www.sgh.waw.pl/ i Uniwersytetu Jagiellońskiego http://www.uj.edu.pl/index.html

"To dotychczas największa pula tajwańskich stypendiów przyznanych polskim studentom" - dodaje Bartczak.

Na polskich uczelniach, w ramach wymiany edukacyjnej między Tajwanem a Polską, studiować będzie w tym roku ośmiu tajwańskich studentów.

Wymiana stypendialna między oboma krajami trwa od 1997 roku.

PAP - Nauka w Polsce, Anna Dworzyńska

10 sierpnia

we

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: fotografii, materiałów video oraz informacji z kategorii "Świat".

Polski przewodnik dla zagranicznych miłośników ptaków Polski przewodnik dla zagranicznych miłośników ptaków

Gdzie w Polsce najlepiej obserwować ptaki i jakie gatunki można tu spotkać? Mówi o tym anglojęzyczny przewodnik po najciekawszych dla birdwatcherów miejscach w Polsce "Birding in Poland".

Największy wysiłek rozumu – to uznać, że istnieje nieskończona mnogość rzeczy, które go przerastają.
Blaise Pascal

Tam, gdzie archeologia spotyka się ze sztuką Tam, gdzie archeologia spotyka się ze sztuką

Pochówki odkrywane przez archeologów budzą od dziesiątek lat największe emocje – począwszy od odkrycia grobowca Tutanchamona. Techniczne, pełne szczegółów rysunki archeologów często nie oddają tego, w jaki sposób wyglądały okoliczności złożenia zmarłego w dniu jego pogrzebu. Na odsiecz naukowcom przychodzą… artyści.