Strona główna Aktualności
Świat

W Egipcie odkryto miasto sprzed 3,5 tysiąca lat

22.06.2010 Świat
Grupa austriackich archeologów natrafiła podczas wykopalisk w egipskiej prowincji Szarkija, w Delcie Nilu, na ruiny miasta sprzed trzech i pół tysiąca lat - ogłosiła w niedzielę egipska Najwyższa Rada Starożytności.
Według komunikatu Rady miasto, odkryte m.in. dzięki zastosowaniu urządzeń działających na zasadzie radaru, stanowiło część zespołu miejskiego pod nazwą Afaris, który był stolicą Egiptu w latach 1664-1569 przed naszą erą.

Na zdjęciach wykonanych wspomnianą techniką można odróżnić ulice, domy, świątynie i groby, jak również odtworzyć plan urbanistyczny starożytnego miasta.

Archeolodzy zlokalizowali także port, kilka studni o różnym kształcie, dwie wyspy w obrębie miasta i jedno z odgałęzień Nilu, który niegdyś przepływał przez miasto.

Sekretarz generalny Najwyższej Rady Starożytności Zahi Hawas, zapowiedział, że na podstawie wyników badań przeprowadzonych przez austriackich archeologów podjęte zostaną prace wykopaliskowe. IK

ro/bsz

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: fotografii, materiałów video oraz informacji z kategorii "Świat".

Polski przewodnik dla zagranicznych miłośników ptaków Polski przewodnik dla zagranicznych miłośników ptaków

Gdzie w Polsce najlepiej obserwować ptaki i jakie gatunki można tu spotkać? Mówi o tym anglojęzyczny przewodnik po najciekawszych dla birdwatcherów miejscach w Polsce "Birding in Poland".

Największy wysiłek rozumu – to uznać, że istnieje nieskończona mnogość rzeczy, które go przerastają.
Blaise Pascal

Tam, gdzie archeologia spotyka się ze sztuką Tam, gdzie archeologia spotyka się ze sztuką

Pochówki odkrywane przez archeologów budzą od dziesiątek lat największe emocje – począwszy od odkrycia grobowca Tutanchamona. Techniczne, pełne szczegółów rysunki archeologów często nie oddają tego, w jaki sposób wyglądały okoliczności złożenia zmarłego w dniu jego pogrzebu. Na odsiecz naukowcom przychodzą… artyści.