Nauka dla Społeczeństwa

25.04.2024
PL EN
09.08.2012 aktualizacja 09.08.2012

Studenci SGH zwycięzcami konkursu marketingu internetowego Google

Studenci ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zwyciężyli w światowym konkursie marketingu internetowego Google Online Marketing Challenge. Pokonali tym samym ponad 11 tys. uczestników z 86 krajów.

Studenci z SGH stali się pierwszą drużyną z Europy w historii konkursu, która wywalczyła tytuł \"Globalnego Zwycięzcy\". Zespół tworzą: Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski, Joanna Sakowska, Aneta Maliszewska oraz Łukasz Kanownik. Opiekunem naukowym grupy jest dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH.

Drużyny biorące udział w konkursie miały za zadanie nawiązanie współpracy z lokalną firmą lub organizacją pozarządową. Studenci opracowali strategię marketingową uwzględniającą przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej w wyszukiwarce. W ramach tegorocznej edycji konkursu zespoły miały do dyspozycji budżet na reklamę AdWords w wysokości 250 dol. Zespół z SGH współpracował z firmą rozpowszechniającą w Polsce kalifornijskie rowery.

W kampanii promocyjnej studenci z SGH skupili się na reklamie w wyszukiwarce internetowej. Jako wsparcie kampanii wykorzystano YouTube, umieszczając tam specjalnie nakręcony film. Z zainwestowanej w reklamę AdWords kwoty wygenerowany został zwrot z inwestycji w wysokości ponad 330 proc., a reklamy zostały wyświetlone ponad 38 tys. razy.

W konkursie wysokie miejsce -  w top 5 Europy - wywalczyli również studenci z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zespół z Poznania prowadził kampanię dla księgarni. W skład drużyny weszli: Marianna Wiśniewska, Norbert Leśniewski, Milena Sobolewska, Mateusz Guliński, Łukasz Szymaniak i Robert Manysiak, a ich opiekunem był dr Wojciech Czart.

Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych, a jednocześnie corocznym ćwiczeniem z zakresu marketingu internetowego. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy z zespołów liczy od 3 do 6 studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy z uczelni, którą reprezentują.

\"Na sukces kampanii reklamowych w Internecie składa się wiele elementów. Umiejętne zarządzanie kampanią AdWords to przede wszystkim zrozumienie konsumentów, wyznaczenie właściwych celów, eksperymentowanie i ciągła optymalizacja\" - podkreśla opiekun grupy, dr Tymoteusz Doligalski.

We wcześniejszych edycjach konkursu grupy uczestników z SGH trzykrotnie zwyciężyły z innymi europejskimi zespołami. W tym roku jednak Polacy po raz pierwszy otrzymali miano \"Globalnego Zwycięzcy\". \"Seria zwycięstw studentów SGH pokazuje, że formalna edukacja ekonomiczna, obejmująca pewną dawkę teorii i przedmiotów ilościowych, sprawdza się w rozwiązywaniu problemów biznesowych. Potwierdza to skład tegorocznego zespołu: dwie osoby studiowały zarządzanie, trzy metody ilościowe w ekonomii i systemy informacyjne. Jeden ze studentów studiował dodatkowo finanse i rachunkowość” - zaznacza dr Doligalski.

Globalny Zwycięzca Google Online Marketing Challenge z SGH w nagrodę odwiedzi główną siedzibę Google w Mountain View w Kalifornii, każdy z uczestników otrzyma także laptopa i inne nagrody rzeczowe.

Pełna lista laureatów Google Online Marketing Challenge 2012 znajduje się na stronie http://www.google.com/onlinechallenge/winners.html.

PAP - Nauka w Polsce

lt/ krf/ agt/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024