Strona główna Aktualności

Smartfon pomaga chronić ptaki

15.06.2013 Świat

Fot. Fotolia

Aplikacja na smartfona pozwala oszacować wpływ prac budowlanych na ptactwo wodne zamieszkujące chronione obszary – informuje serwis „BBC News/Science”.

Do stworzenia aplikacji brytyjscy naukowcy z University of Hull wykorzystali wyniki badań, prowadzonych dla Agencji Ochrony Środowiska (Environment Agency).

Oprogramowanie ma pomóc wcześniej ocenić możliwe skutki planowanych prac, na przykład budowy umocnień przeciwpowodziowych. Można będzie także zmierzyć poziom hałasu w danym miejscu i ocenić, jak bardzo przeszkadza to poszczególnym gatunkom ptaków, których wrażliwość na hałas uwzględniono w aplikacji.

Niepokojone przez dłuższy czas ptaki mogą być niedożywione albo zmuszone do przeniesienia się w inne rejony. Odpowiednie ograniczenie czasu trwania prac i poziomu hałasu pozwala temu zapobiec.(PAP)