19.04.2024
15.01.2014 aktualizacja 15.01.2014

Politechnika Krakowska rozpoczyna współpracę z Nokią

Organizowanie praktyk i staży dla studentów, kreowanie tematów prac dyplomowych i wspomaganie działalności kół naukowych przewiduje umowa, którą podpisały Politechnika Krakowska (PK) i firma Nokia Solutions and Networks (NSN). W ramach umowy chcą wspierać dostęp studentów do najnowszych technologii telekomunikacyjnych.

"Współpraca Politechniki z Nokia Solutions and Networks to ogromna szansa dla studentów, którzy już w trakcie studiów będą mieli dostęp do najnowszych technologii telekomunikacyjnych" - podkreśla prorektor do spraw nauki PK prof. Jan Kazior. "Wielu naszych studentów już w trakcie studiów otrzymuje oferty pracy w branży IT. Doświadczenie, zdobyte w trakcie praktyk i stażów w Nokia Solutions and Networks, jeszcze podniesie ich atrakcyjność na rynku pracy" - ocenia prof. Kazior.

Zgodnie z umową, PK i NSN będą organizować praktyki i staże dla studentów uczelni w krakowskim oddziale Nokia Solutions and Networks. Zamierzają także razem kreować tematy prac dyplomowych, realizowanych przez studentów PK we współpracy ze specjalistami firmy. Umowa obejmuje również organizację zajęć dydaktycznych i szkoleń z udziałem ekspertów firmy. Przedsiębiorstwo będzie też wspomagać działalność kół naukowych na PK i wspierać organizację targów pracy. Absolwenci PK mogą korzystać z ofert zatrudnienia w centrach badawczo-rozwojowych NSN w Krakowie i Wrocławiu. Umowa przewiduje również partnerstwo przy realizacji innowacyjnych projektów, także finansowanych ze źródeł zewnętrznych.

"Beneficjentami umowy z NSN będą także naukowcy. Mamy nadzieję, że przyczyni się to do wzrostu innowacyjności naszej uczelni" - podkreśla prof. Jan Kazior.

Krzysztof Persona, dyrektor działu LTE w krakowskim oddziale Nokia Solutions and Networks wyjaśnia, że dzięki praktykom i stażom w firmie studenci PK mogą się rozwijać zawodowo. "Mamy nadzieję, że po studiach znaczna ich część wybierze oferty pracy u nas" – mówi Persona. "Mamy status centrum badawczo-rozwojowego i liczymy, że wspólnie ze studentami pełnymi twórczych pomysłów będziemy pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami" - dodaje.

Politechnika Krakowska kształci obecnie ponad 17,8 tys. studentów. Na trzech z siedmiu wydziałów - w tym na Wydziale Fizyki, Matematyki i Informatyki, który będzie bezpośrednio współpracował z Nokia Solutions and Networks - kształci na kierunku informatyka.

Nokia Solutions and Networks w Polsce jest czołowym dostawcą infrastruktury i usług dla operatorów komórkowych, częścią światowego koncernu, lidera w dziedzinie mobilnej łączności szerokopasmowej. NSN w Polsce zatrudnia blisko 2,5 tysiąca osób, z tego większość w centrach R&D we Wrocławiu i Krakowie. Zajmują się tworzeniem oraz weryfikacją oprogramowania i aplikacji dla sieci komórkowych.