28.02.2020
PL EN
28.04.2014 aktualizacja 28.04.2014

Studenci z SGH zwycięzcami EY Financial Challenger

Studencka drużyna Warsaw Słoicks, reprezentująca Szkołę Główną Handlową wygrała dziesiątą, jubileuszową edycję konkursu EY Financial Challenger. Kolejne miejsca zajęli studenci Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Zadaniem finalistów była wycena, zbadanie i kupno sieci sklepów spożywczych dla fikcyjnego funduszu private equity.

W skład zwycięskiej drużyny weszli studenci SGH: Maciej Michalak, Karol Marczewski, Paweł Surtel i Grzegorz Leśko. Nagrodą za zdobycie pierwszego miejsca był czek na 30 tys. złotych, płatne praktyki w Dziale Doradztwa Transakcyjnego oraz voucher na szkolenia.

Na drugim miejscu znalazła się drużyna „2 M & J Crew” w składzie: Jan Gaj, Mikołaj Królikowski i Michał Kierul z Uniwersytetu Łódzkiego. Trzecie miejsce zajął zespół „Druga Runda” z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w składzie Mateusz Pliszka, Marcin Dziedzic, Marcin Gorączko i Milena Bogucka.

W trakcie finałowych zmagań studenci zmierzyli się z modelem wyceny, uczestniczyli w spotkaniach ze spółką, a także z przedstawicielami funduszu private equity. Każdy zespół miał przydzielonego coacha, który pomagał mu w wykonywaniu zadania. Natomiast w rolę sprzedających wcielili się przedstawiciele funduszy inwestycyjnych.

\"Od dwóch lat w ramach konkursu wdrażamy ideę mentoringu dla uczestników. Dzięki temu, zespoły mogą lepiej poznać menedżerów z działu doradztwa transakcyjnego oraz mieć pewność, że przygotowania przed finałem idą we właściwym kierunku\" – mówi menedżer ds. rekrutacji w EY Anna Woźniak.

W 10. edycji konkursu uczestniczyło aż 635 zespołów z całej Polski. Do drugiego zakwalifikowało się 66 drużyn, a w ścisłym finale walczyło 11 grup. \"Poziom uczestników co roku jest wyższy. Również nasze zadania są coraz trudniejsze. Cieszymy się z tego, gdyż oznacza to jedynie, iż konkurs EY Financial Challenger ma już swoją niezwykle wysoką renomę i dodatkowo skupia wokół siebie najlepszych studentów w kraju zainteresowanych tematyką corporate finance\" – komentuje Anna Woźniak.

Z okazji jubileuszowej edycji Dział Marketingu firmy EY przyznał także dodatkową nagrodę za najbardziej kreatywną nazwę zespołu. Trafiła ona do zespołu „Warsaw Słoicks”.

Jedenasta edycja konkursu EY Financial Challenger planowana jest na jesień 2014 roku.

PAP - Nauka w Polsce

ekr/ agt/

Copyright © Fundacja PAP 2020