Strona główna Aktualności

Cynamon pomocny w leczeniu choroby Parkinsona

16.07.2014 Świat

Fot. Fotolia

Cynamon odwraca biomechaniczne, komórkowe i anatomiczne zmiany w mózgach myszy cierpiących na chorobę Parkinsona – czytamy w „Journal of Neuroimmune Pharmacology”.

Naukowcy z Centrum Medycznego Uniwersytetu Rush (USA) wykazali, że doustnie przyjmowany cynamon zapobiega zanikaniu białek Parkin i DJ-1, chroni neurony, normalizuje pracę neuroprzekaźników oraz poprawia funkcje motoryczne u myszy z chorobą Parkinsona.

Wszystko za sprawą benzoesanu sodu – środka stosowanego do konserwacji żywności oraz w leczeniu hiperamonemii - który powstaje z cynamonu na skutek procesów metabolicznych w wątrobie i w takiej postaci może przenikać do mózgu.

Chociaż każdy rodzaj cynamonu ulega rozpadowi do benzoesanu sodu, badacze największą nadzieję pokładają w cynamonie cejlońskim (Cinnamonum cassia), który jest najczystszą odmianą tej przyprawy. Przykładowo cynamon chiński (Cinnamonum verum) zawiera jeszcze kumarynę – związek o właściwościach hepatotoksycznych.

Naukowcy planują rozpoczęcie prób klinicznych na pacjentach z chorobą Parkinsona.

„Jeśli wyniki badania potwierdzą się w odniesieniu do pacjentów z chorobą Parkinsona, uczynimy znaczny postęp w leczeniu tej wyniszczającej choroby neurodegeneracyjnej” – mówi dr Kalipada Pahan, współautor badania. (PAP)

ooo/ mki/

Intrygująca wycieczka po kapitalizmie Intrygująca wycieczka po kapitalizmie

Rzadko kiedy biorę do ręki książkę naukową zaintrygowany - skutecznemu zaczytaniu przeszkadza często ich sztywny układ, nieczytelne i skomplikowane tabelki. Inaczej jest w przypadku "Kapitalizmu. Historii krótkiego trwania" autorstwa dr. Kacpra Pobłockiego.