20.04.2024
29.05.2015 aktualizacja 29.05.2015

Naukowe filmy dokumentalne zaprezentuje AGH

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

"Ścigając arktyczny lód", "Genetyka i ja” czy "Miłość i inżynieria" to niektóre z filmów dokumentalnych pokazywanych podczas sekcji Docs+Science Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Dokumenty będzie można oglądać między 1 a 5 czerwca w Akademii Górniczo-Hutniczej im. S. Staszica w Krakowie.

Wybór najciekawszych filmów dokumentalnych dotyczące świata nauki, badań i odkryć po raz drugi przygotowali organizatorzy Krakowskiego Festiwalu Filmowego oraz Fundacji dla AGH.

Sekcja filmów naukowych Krakowskiego Festiwalu Filmowego prezentuje dokumenty poświęcone nauce i odkryciom, a także badaczom, pasjonatom i odkrywcom. W tegorocznej edycji Docs+Science organizatorzy przygotowali łącznie dziesięć filmów. Widzowie będą mogli zobaczyć m.in. „Ścigając arktyczny lód” - opowieść o topniejących lodach północy opowiedziana z niezwykłej perspektywy; „Skupieni na nieskończoności” - obraz pokazujący badanie wszechświata i kosmosu; „Genetyka i ja”, którego autorzy zadają pytanie o nasze geny i o to, jak bardzo nas determinują czy „Sekretne drogi wędrownych ptaków” przedstawiający podróż dzikich gęsi, przemierzających swe podniebne szlaki.

"Fascynująco zapowiada się projekcja obrazu +Miłość i inżynieria+, w której bułgarski matematyk i programista twierdzi, że znalazł odpowiedni algorytm, który pomoże samotnym i nieszczęśliwym odnaleźć szczęście w miłości" - zachęcają organizatorzy wydarzenia.

W ramach Docs+Science nie zabraknie również polskich akcentów. Widzowie zobaczą film pt. „Rzeczywistość utracona” Karola Jałochowskiego, który w zaskakującej formie opowie o fizyce kwantowej. Pokazom towarzyszyć będą spotkania z twórcami i ekspertami.

Wstęp na wszystkie filmy w ramach sekcji Docs+Science jest bezpłatny. Pokazy odbędą się na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH.

Szczegółowy program jest dostępny na stronie: www.krakowfilmfestival.pl