25.04.2024
01.09.2015 aktualizacja 01.09.2015

Mobilne Planetaria zaprezentują się w Poznaniu

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Pokazy przygotowane przez siedem mobilnych planetariów będzie można zobaczyć w niedzielę 6 września w Poznaniu. Odbędzie się tam Festiwal Mobilnych Planetariów, w którego programie znalazły się pokazy poświęcone astronomicznym zjawiskom wrześniowego nieba, Słońcu, obiektom kryjącym się wśród gwiazd.

Astronomiczne pokazy Festiwalu Mobilnych Planetariów będą odbywały się między godziną 12 a 18 w galeriach handlowych na terenie Poznania, w Obserwatorium Astronomicznym przy ul. Słonecznej 36 oraz na Wydziale Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza przy ul. Umultowskiej 85.

Uczestnicy będą mogli podziwiać kolorowy Wszechświat, wędrować po gwieździstym niebie, poznać tajemnice Układu Słonecznego i układ gwiazdozbiorów na jesiennym niebie. Będzie można się też przekonać jak wyglądałoby niebo nad naszymi głowami, gdyby nagle w Poznaniu zgasły wszystkie światła.

Wejście na wszystkie seanse jest bezpłatne, każdy z nich trwa 20 minut. Seanse są przeznaczone przede wszystkim dla młodszych widzów. Planetarium Astro Arena przygotowało pokaz "Kolorowy Wszechświat", ASTROLABIUM Astronomiczne Laboratorium Mobilne zaprezentuje "Wędrówkę po gwieździstym niebie". Pokaz "Lecimy w Kosmos" będzie można obejrzeć dzięki Objazdowemu Planetarium Astropark, a "Tajemnice Kosmosu" dzięki Centrum Edukacyjnemu Planeta Anuka. Mobilne Planetarium Cassiopeia zaprezentuje pokaz "Mała gwiazdka", Mobilne Planetarium ASTROLAB - "Rodzinę Słońca", a Mobilne Planetarium Bliżej Nieba - "Niebo jesienią".

Festiwal organizują Polskie Towarzystwo Astronomiczne oraz Urząd Miasta Poznania. Szczegółowe informacje na temat wydarzenia są dostępne na stronie: http://www.pta.edu.pl/zjazd37/festiwal.php