23.04.2024
12.09.2015 aktualizacja 12.09.2015

W Poznaniu odbędą się kinowe pokazy filmów o kosmosie

Plakat „Poznańskich pokazów filmów o kosmosie”. Źródło: PTA. Plakat „Poznańskich pokazów filmów o kosmosie”. Źródło: PTA.

„Poznańskie pokazy filmów o kosmosie” to tytuł kilku seansów filmowych dla publiczności we wrześniu w Poznaniu. M.in. w ramach pokazów filmu „Europe to the Stars” widzowie będą mogli poznać historię i współczesność Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO).

Jak informuje Polskie Towarzystwo Astronomiczne, seanse zostały podzielone na dwie kategorie: dla widzów indywidualnych oraz dla szkół. Pokazy indywidualne zaplanowano na poniedziałek 14 września i wtorek 15 września o godz. 18.00. Z kolei seanse szkolne będą 29 i 30 września o godz. 10.00. We wszystkich przypadkach seanse pokazywać będzie kino Multikino 51 Poznań.

„Filmy dobraliśmy tak, aby były ciekawe dla widzów oraz pokazały najnowsze osiągnięcia w astronomii związane z Polską. Od kilku miesięcy nasz kraj jest członkiem Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO), wielkiej organizacji naukowo-technologicznej zajmującej się badaniami Wszechświata z powierzchni Ziemi. ESO można określić obrazowo terminem: astronomiczna liga mistrzów. I to właśnie zawansowanym technicznie instrumentom, przepięknym zdjęciom kosmosu i ciekawym odkryciom dokonanym za ich pomocą poświęcony jest film >>Europe to the Stars<<" – mówi Krzysztof Czart z Polskiego Towarzystwa Astronomicznego.

W ramach pokazów będzie można obejrzeć wybrane odcinki „Astronarium”.„>>Astronarium<< przedstawia polską perspektywę w badaniach kosmosu, a naukowcy z Polski zdecydowanie mają się czym pochwalić na tym polu” - dodaje astronom.

Organizatorami pokazów są Polskie Towarzystwo Astronomiczne oraz Multikino S.A. „Poznańskie pokazy filmów o kosmosie” to impreza towarzysząca XXXVII Zjazdowi Polskiego Towarzystwa Astronomicznego (PTA), który w dniach 7-10 września odbył się Poznaniu. Dostępna jest strona wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/878122342309234/. (PAP)