Strona główna Aktualności
Społeczeństwo

Laboratorium Miłości w poznańskim centrum nauki

12.02.2016 Społeczeństwo, Popularyzacja nauki

Fot. mat. prasowe PPNT

Jedyne w Wielkopolsce centrum nauki – Laboratorium Wyobraźni – działające w Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym przygotowało specjalną ofertę na lutowe weekendy. Propozycja to spojrzenie na miłość z naukowego punktu widzenia.

"Razem sprawdzimy, jak płonie miłość, kto wysłał walentynkę pewnej Biance i dlaczego biała róża w magiczny sposób zmienia kolor. Znajdziemy także sposób na udany taniec zakochanych. Mamy nadzieję, że w tym miesiącu zakochacie się w nauce tak samo jak my!" – zachęcają organizatorzy.

Ponadto będzie można rozwiązać zagadkę miłosnego listu, dowiedzieć się, że przygotowanie eliksiru miłości to nic innego jak reakcja redoks: czyli reakcje utleniania i redukcji, a serce może płonąć, ale się nie spalić. Miłośnicy konstruowania będą mogli stworzyć własnego robota, poznając specjalny „miłosny algorytm”. Jak zapewniają organizatorzy, atrakcje przygotowano dla dzieci i młodzieży w każdym wieku. "Nieważne, czy lubisz Walentynki, czy wcale nie obchodzisz tego święta, czy w lutym recytujesz wiersze, czy chemiczny wzór fenyloetyloaminy, hormonu miłości – w Laboratorium Wyobraźni odkryjesz fascynujące oblicze tego uczucia i na pewno będziesz się dobrze bawić!” – czytamy w zaproszeniu.

Przygotowano też warsztaty w planetarium, gdzie będzie można spotkać ludzi, których połączyła miłość… do gwiazd, czyli astronomów, którzy z miłością opowiadają o całym Układzie Słonecznym i o ciałach niebieskich.

W programie Laboratorium Wyobraźni znajduje się również zwiedzanie wystawy złożonej z interaktywnych eksponatów naukowych.

Szczegółowy harmonogram zajęć na każdy z weekendów dostępny jest na stronie www.wyobraznia.ppnt.poznan.pl.

Tam również można kupić bilety do Laboratorium Wyobraźni.

Laboratorium Wyobraźni zainaugurowało działalność we wrześniu 2015 roku. To inicjatywa o charakterze edukacyjnym, skierowana do dzieci. Przyświeca jej idea rozbudzania ciekawości świata u młodych ludzi, rozwijanie wyobraźni i pobudzenie zainteresowania naukami ścisłymi. Rozwiązaniami i formą przypomina warszawskie Centrum Nauki Kopernik. Jego siedziba mieści się w Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym (ul. Rubież 46).

Europejczycy i Afrykanie, czyli o pierwszych kontaktach Europejczycy i Afrykanie, czyli o pierwszych kontaktach

Ludożercy - takim mianem określali... Afrykanie przybyszów z Europy! Tak - bo Portugalczycy przypływali i porywali ludzi. Ci przepadali na zawsze bez wieści. O pierwszych spotkaniach portugalsko-afrykańskich na wybrzeżu Afryki Zachodniej pisze w książce "Europejczycy i Afrykanie-wzajemne odkrycia i pierwsze kontakty" prof. Michał Tymowski.