Strona główna Aktualności
Zdrowie

Dwa centra symulacji medycznej powstaną w Śląskim Uniwersytecie Medycznym

03.03.2016 Zdrowie

Fot. Fotolia

Dwa kolejne centra symulacji medycznej – w Zabrzu i w Katowicach - powstaną w Śląskim Uniwersytecie Medycznym kosztem ponad 27 mln zł. Władze uczelni podpisały właśnie umowę z Ministerstwem Zdrowia w tej sprawie.

Jak poinformowała w środę rzeczniczka uczelni Agata Kalafarska, w budynku przy Placu Dworcowym 3 w Zabrzu powstaną sale symulacyjne przeznaczone dla kierunków lekarskiego i lekarsko-dentystycznego, a w Katowicach przy ul. Medyków 12B - dla studentów pielęgniarstwa i położnictwa. „Będą one wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt symulacyjny, co niewątpliwie wpłynie na podniesienie jakości kształcenia” – powiedziała.

 

Wydział Lekarski z Oddziałem Lekarsko-Dentystycznym w Zabrzu wzbogaci się o sale symulacji, pozwalające ćwiczyć różne umiejętności: 1 blok operacyjny, 2 sale intensywnej terapii, 1 salę szpitalnego oddziału ratunkowego, 1 symulator karetki, 1 salę porodową, 6 pomieszczeń kontrolnych służących do obserwowania zajęć symulacyjnych w czasie rzeczywistym oraz ich omawiania. Będą też 2 sale symulacji z zakresu zaawansowanych zabiegów resuscytacyjnych u dorosłych, 1 sala symulacji z zakresu podstawowych zabiegów resuscytacyjnych oraz 1 pracownia nauki umiejętności technicznych. Studenci stomatologii będą mieli do dyspozycji 2 pracownie interdyscyplinarne.

 

Wydział Nauk o Zdrowiu w Katowicach wzbogaci się o 1 salę porodową, 1 salę pielęgniarską, pomieszczenie kontrolne, salę do ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich i salę do ćwiczeń umiejętności położniczych.

 

Centra w Katowicach i Zabrzu zostaną wyposażone w sumie w 13 zaawansowanych symulatorów pacjenta oraz ponad sto fantomów i modeli szkoleniowych. "Na szczególną uwagę zasługuje fakt utworzenia dwóch sal interdyscyplinarnych dla studentów stomatologii, wyposażonych w 54 unity stomatologiczne, co pozwoli na pełne wprowadzenie metody symulacji medycznej do programu kształcenia na kierunku lekarsko-dentystycznym" - podkreśliła Agata Kalafarska.

 

W ramach projektu stworzony zostanie program rozwojowy uczelni, który będzie zakładał modyfikację programu kształcenia tak, aby liczba zajęć praktycznych w warunkach symulowanych zwiększyła się do 5 proc. ogólnej liczby godzin dydaktycznych na każdym kierunku objętym wsparciem, tj.: na kierunku lekarskim, lekarsko-dentystycznym, pielęgniarstwie i położnictwie. Umożliwi to studentom lepsze przedkliniczne zapoznanie się ze środowiskiem szpitalnym oraz uzupełni zajęcia kliniczne o możliwość praktycznego wykonywania przez studentów tych kierunków wysokospecjalistycznych zabiegów, w szczególności inwazyjnych.

 

Całkowita wartość projektu wynosi 27,2 mln zł. Wsparcie pochodzi z unijnego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER),dodatkowo, na remont i adaptację budynków przy Placu Dworcowym w Zabrzu i ul. Medyków w Katowicach, uczelnia ze środków własnych przeznaczy blisko 10 mln zł.

 

Śląski Uniwersytet Medyczny dysponuje już jednym Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej w Katowicach, studenci uczelni korzystają z niego od 2012 r.

 

PAP - Nauka w Polsce

 

lun/ gma/

Tagi: mz
Podziel się
Ocena: 0 głosów

Logowanie



Nie pamiętam hasła

Rejestracja

Komentarze: 0
Skomentuj Zobacz wszystkie  

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

 

PAP S.A. zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - www.naukawpolsce.pap.pl. W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszej depeszy z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie, podobnie jak to jest na naszym profilu facebookowym. 

 

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów video.

 

Informacje tekstowe z kategorii "Świat" można pozyskać odpłatnie abonując Serwis Nauka i Zdrowie PAP. Serwis ten zawiera ponadto wiele innych najnowszych doniesień naukowych z zagranicy oraz materiałów dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowotnej. 

 

Informacje na temat warunków umowy można uzyskać w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta PAP, tel.: (+48 22) 509 22 25, e-mail:  pap@pap.pl

 

Informacje o przedruku artykułów z Serwisu Nauka w Polsce, prośby o patronaty medialne, informacje o prowadzonych badaniach, organizowanych konferencjach itd., prosimy przesyłać na adres: naukawpolsce@pap.pl

 

 

Najpopularniejsze materiały

więcej

Książka

Archeologiczna biografia Hatszepsut Archeologiczna biografia Hatszepsut

Postać kobiety faraona już na stałe wrosła do kultury masowej, obok Nefertiti czy Kleopatry. W najnowszej monografii na temat Hatszepsut autorstwa Petera Nadiga dowiadujemy się tego, jak niewiele pewnych rzeczy wiemy na temat życia tej potężnej kobiety-faraona, która żyła 3,5 tys. lat temu.

Więcej

Myśl na dziś

W teorii naukowej nie znajdziemy żadnych praktycznych wskazówek, jak postępować w życiu.
Albert Einstein

Nasz blog

Dlaczego "badaczka" ciągle brzmi dziwniej niż "badacz"? Dlaczego "badaczka" ciągle brzmi dziwniej niż "badacz"?

Kariera badawcza jest trudniejsza, jeśli na głowie ma się nie tylko naukę, ale i małe dzieci czy np. starszych członków rodziny, którymi trzeba się zająć. "Jeśli poprawimy warunki pracy kobiet w nauce, skorzystają na tym i mężczyźni" - uważa badaczka z Cambridge.

Więcej

Tagi

-->