19.04.2024
21.05.2016 aktualizacja 21.05.2016

Naukowy Piknik Rodzinny w Podzamczu k. Kielc

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Doświadczenia laboratoryjne, humanoidalne roboty, dania kuchni molekularnej oraz pokazy energetyczne i warsztaty kosmetyczne czekają na uczestników Naukowego Pikniku Rodzinnego, który w weekend odbędzie się w Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu Chęcińskim k. Kielc.

Podczas pokazu doświadczeń fizycznych i chemicznych goście imprezy przekonają się, w jaki sposób - wykorzystując profesjonalny sprzęt laboratoryjny oraz substancje i przedmioty, które mają w domach - można przeprowadzić ciekawe eksperymenty.

Miłośnicy nowych technologii obejrzą prezentacje z udziałem humoidalnych robotów. Podczas warsztatów z programowania, będą mogli skonstruować i zaprogramować robota, wykonującego zadane polecenia.

Na pokazach z elektryki i energetyki będzie można stworzyć fryzurę burzową, wytworzyć piorun, pozyskać energię jeżdżąc na rowerze oraz przekonać się, jak działa generator van de Graaffa, elektroskop czy też kula plazmatyczna.

Naukowa zabawa to nie tylko intelektualna przyjemność. Smakosze i amatorzy gotowania poznają tajniki kuchni molekularnej. To potrawy i napoje wykorzystujące m.in. ciekły azot i suchy lód - jak bulgoczące napoje, dymiące chrupki czy też lody zamrażane w ciekłym azocie.

Szczególnie dbający o urodę będą mogli uczestniczyć w warsztatach kosmetycznych i wykonywać według unikalnych receptur, kosmetyki z naturalnych składników,.

A ci, dla których nowinek technicznych będzie mało, obejrzą wystawę w Centrum „Człowiek-Niezwykła Maszyna”. Ekspozycja pomaga znaleźć odpowiedzi na takie pytania jak m. in.: jak wyglądają płuca palacza, w jaki sposób działa serce i jak zmierzyć refleks.

Centrum Nauki da Vinci zlokalizowane jest w położonym kilkanaście kilometrów na południe od Kielc Podzamczu Chęcińskim, w kompleksie Regionalnego Centrum Naukowo-Technologicznego. Instytucja powstało przy wykorzystaniu funduszy UE wokół XVII-wiecznego dworu obronnego. (PAP Life)