15.12.2017
PL EN
23.06.2016 aktualizacja 23.06.2016

Ostatni tydzień na zgłoszenia do Galileo Masters

Tylko do 30 czerwca innowatorzy, zespoły, firmy i instytucje naukowe mogą zgłaszać się do polskiej edycji europejskiego konkursu Galileo Masters. Zadaniem uczestników jest znalezienie pomysłu na innowacyjne wykorzystanie nawigacji satelitarnej w gospodarce i życiu.

European Space Navigation Competition (ESNC) - potocznie Galileo Masters - to konkurs, którego celem jest wyszukanie najciekawszych pomysłów oraz projektów wykorzystujących nawigację satelitarną. Jego regionalne edycje odbywają się w większości europejskich krajów. Do zawodów może się zgłosić każdy, kto ma pomysł, jak wykorzystać nawigację satelitarną. W konkursie mogą wziąć zarówno pojedynczy innowatorzy, całe zespoły, jak również organizacje, firmy czy instytucje naukowe.

Zgłoszenia przyjmowane są tylko do 30 czerwca poprzez oficjalną stronę: www.galileo-masters.eu

Do konkursu można przesyłać pomysły na wykorzystanie technologii GNSS (ang. Global Navigation Satellite System) w dowolnej dziedzinie nauki, gospodarki czy też życia codziennego. Może to być innowacyjna usługa, produkt albo pomysł na badania naukowe. Można zgłaszać pomysły będące dopiero w fazie koncepcyjnej, ale im prace są bardziej zaawansowane, tym większa szansa na dostrzeżenie ich potencjału przez ekspertów.

Wygrana w edycji regionalnej jest przepustką do finału międzynarodowego, który odbędzie się jesienią w Berlinie. Nagroda główna w konkursie wynosi 20 tys. euro, a suma wszystkich nagród przekracza 1 milion euro.

Oprócz nagród finansowych uczestnicy co roku walczą o nagrody specjalne i inkubację swoich pomysłów w europejskiej sieci inkubatorów sektora kosmicznego. Na finalistów polskiej edycji czekają również staże w firmach sektora kosmicznego, szkolenia, usługi IT, powierzchnie biurowe oraz pomoc mentorów, która może okazać się niezbędna w przekuciu pomysłu w rzeczywisty produkt lub usługę. Na najlepszych czeka możliwość udziału w programie akceleracyjnym Space3ac.

W 2015 roku w rodzimej edycji konkursu zwyciężył projekt Pastguide firmy Pixel Legend, która zgłosiła aplikację przedstawiającą, jak różne miejsca wyglądały przed wieloma laty. Pastguide lokalizuje położenie użytkownika, a następnie wyświetla w pełni trójwymiarową scenerię historycznego miejsca. Pozwala na odbycie spaceru wśród ludzi z innej epoki i na przekonanie się, jak zmieniło się odwiedzane miejsce.

Polską edycję konkursu organizuje firma Blue Dot Solutions sp. z o.o. Jednym z patronów medialnych jest serwis Nauka w Polsce - Polskiej Agencji Prasowej.

PAP - Nauka w Polsce

ekr/ mrt/

Partnerzy

Copyright © Fundacja PAP 2017