Strona główna Aktualności
Świat

Piwo smakuje lepiej przy dźwiękach muzyki

01.08.2016 Świat

Fot. Fotolia

Osoby spożywające piwo w trakcie słuchania muzyki oceniają jego smak lepiej, niż osoby pijące trunek w ciszy. Doświadczenie pokoleń amatorów piwa potwierdzili ostatnio oficjalnie naukowcy, o czym zawiadamiają w piśmie „Frontiers in Psychology”.

Badacze z Uniwersytetu Vrije w Brukseli oraz Katolickiego Uniwersytetu w Lowanium (Belgia) przeprowadzili eksperyment, w ramach którego poprosili 231 ochotników o skosztowanie nowo wyprodukowanego piwa w różnych warunkach.

 

Część uczestników próbowała napoju pochodzącego z nieoznakowanej butelki, część degustowała piwo po obejrzeniu butelki z etykietą, a pozostali pili trunek nalany z oznaczonej butelki, podczas gdy w tle grała muzyka, a dokładnie piosenka "Oceans of Night" brytyjskiego zespołu The Editors.

 

Przed skosztowaniem piwa badani wyrażali swoje oczekiwania co do jego smaku. Po degustacji oceniali rzeczywisty smak napitku.

 

Wyniki pokazały, że piwo najbardziej smakowało osobom, którym podczas picia towarzyszyła muzyka.

 

"Wygląda na to, że dodatkowa przyjemność płynąca z możliwości słuchania muzyki przekładała się na lepszy smak piwa" – komentuje koordynator badania dr Felipe Reinoso Cavalho.

 

Naukowcy chcą w przyszłości sprawdzić, czy muzyka wpływa na odczuwanie poszczególnych smaków (np. słodkiego, kwaśnego lub gorzkiego), a także na podejmowanie decyzji związanych z jedzeniem i piciem.

 

Do badania (DOI: 10.3389/fpsyg.2016.00636) wykorzystano piwo – ciemne z nutą cytrusów - które powstało w wyniku inspiracji twórczością zespołu The Editors. (PAP)

 

ooo/ zan/

Tagi: muzyka , piwo , smak
Podziel się
Ocena: 0 głosów

Logowanie



Nie pamiętam hasła

Rejestracja

Komentarze: 0
Skomentuj Zobacz wszystkie  

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

 

PAP S.A. zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - www.naukawpolsce.pap.pl. W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszej depeszy z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie, podobnie jak to jest na naszym profilu facebookowym. 

 

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów video.

 

Informacje tekstowe z kategorii "Świat" można pozyskać odpłatnie abonując Serwis Nauka i Zdrowie PAP. Serwis ten zawiera ponadto wiele innych najnowszych doniesień naukowych z zagranicy oraz materiałów dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowotnej. 

 

Informacje na temat warunków umowy można uzyskać w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta PAP, tel.: (+48 22) 509 22 25, e-mail:  pap@pap.pl

 

Informacje o przedruku artykułów z Serwisu Nauka w Polsce, prośby o patronaty medialne, informacje o prowadzonych badaniach, organizowanych konferencjach itd., prosimy przesyłać na adres: naukawpolsce@pap.pl

 

 

Najpopularniejsze materiały

więcej

Książka

Dunbar, plotki i ewolucja języka Dunbar, plotki i ewolucja języka

Ludzka kultura jest przesycona językiem. Dzięki niemu jesteśmy zdolni do osiągania najniezwyklejszych rzeczy - podkreśla brytyjski antropolog Robin Dunbar. I krok po kroku tłumaczy, kiedy, jak i dlaczego ludzie zaczęli ze sobą rozmawiać, podczas gdy małpom wciąż wystarcza iskanie.

Więcej

Myśl na dziś

Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek
Albert Einstein

Nasz blog

Rektorzy, naukowcy! Doceńcie rolę popularyzacji! Rektorzy, naukowcy! Doceńcie rolę popularyzacji!

Rola komunikacji naukowej na polskich uczelniach wciąż nie jest dostatecznie doceniona. Ani przez naukowców, ani przez władze uczelni. Zdawałoby się, że prezentowanie osiągnięć naukowców to zadanie biur prasowych. Te jednak często mają ustalone zupełnie inne priorytety.

Więcej

Tagi

-->