Strona główna Aktualności
Konkursy

Polski sukces w Google Online Marketing Challenge

15.08.2016 Konkursy
epa04908308 A handout image made available by Google on 01 September 2015 shows Google's new logo, which was introduced on 01 September 2015.  EPA/GOOGLE / HANDOUT  HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES Dostawca: PAP/EPA.

Żródło: PAP/EPA 2015 / GOOGLE / HANDOUT

Brawurowo poprowadzona kampania marketingowa dla sklepów internetowych przyniosła poznańskim studentom sukces w konkursie Google Online Marketing Challenge. Dwa zespoły z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM) znalazły się odpowiednio w pierwszej piątce i w pierwszej piętnastce europejskich finalistów. W rywalizacji brało udział 2113 zespołów z całego świata, w tym 1051 z Europy.

Opiekunem naukowym studentów jest dr Wojciech Czart. Przygotowania do konkursu odbywały się w ramach zajęć z marketingu internetowego na Wydziale Fizyki UAM. Od 2009 roku pięć zespołów prowadzonych przez dra Czarta znalazło się w finałowym Top 5 Europy, a dziewięć w półfinale (od 2011 r. określanym jako Top 15 Europy).

 

Globalnym zwycięzcą została grupa z Kanady, pod kierunkiem prof. Harolda Boecka. Studenci opracowali kampanię dla firmy, która pomaga ludziom i organizacjom tworzyć i otaczać opieką kolonie pszczół na terenach zurbanizowanych.

 

Najlepsi w Europie okazali się Finowie i prof. Joni Salminen. Drużyna tworzyła kampanię dla firmy pomagającej zagospodarować dobrej jakości jedzenie, które z różnych przyczyn nie zostało wykorzystane w restauracjach.

 

Zespół, który znalazł się w Top 5, w składzie: Michał Paszyn (kapitan), Anna Kril, Kamil Poturalski, Wojciech Odważny, Angelika Podoła prowadził kampanię dla sklepu internetowego iloveco.pl. Grupa, która uplasowała się w Top 15: Katarzyna Chrząściel (kapitan), Marta Ryżek, Aneta Disterheft, Martyna Zgierska, Marta Drzążdzewska, Marta Obrempalska przeprowadziła kampanię dla sklepu internetowego Specnarzedzia.pl.

 

Poznańscy studenci przygotowywali się do konkursu na dwusemestralnym kursie marketingu internetowego. Kurs prowadzony jest w ramach studiów licencjackich Technologie Komputerowe, magisterskich dla kierunku Aplikacje Internetu Rzeczy prowadzonego wspólnie przez UAM i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz w ramach programu AMU-PIE dla studentów wymiany międzynarodowej. W zajęciach mogą uczestniczyć również studenci innych kierunków i uczelni poznańskich.

 

Wysoko w rankingu Google Online Marketing Challenge znalazły się jeszcze cztery zespoły ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i pozostałe dwa zespoły UAM Poznań. Na obu uczelniach uczestnictwo w konkursie uwzględnione jest w programie nauczania. W SGH na kierunku studiów magisterskich e-biznes prowadzone są zajęcia dotyczące wykorzystania wyszukiwarek w marketingu internetowym.

 

Studenci z SGH pod opieką dra Tymoteusza Doligalskiego byli pierwszą w historii konkursu europejską drużyną, która w 2012 r. zdobyła miano “AdWords Business Global Winner”. Dwa lata później inny zespół studentów SGH pod opieką dra Doligalskiego kolejny raz został globalnym zwycięzcą. We wcześniejszych edycjach zespoły z SGH zostawały europejskimi zwycięzcami.

 

Zadaniem uczestników Google Online Marketing Challenge jest przygotowanie i przeprowadzenie trzytygodniowej kampanii marketingowej w systemie Google AdWords dla wybranej firmy lub organizacji pozarządowej. Udział w konkursie pozwala uczestnikom na skonfrontowanie umiejętności zdobytych na zajęciach z wymogami realnego rynku.

 

PAP - Naukaw Polsce, Karolina Duszczyk

 

kol/ mrt/

Podziel się
Ocena: 0 głosów

Logowanie



Nie pamiętam hasła

Rejestracja

Komentarze: 1
Skomentuj Zobacz wszystkie  

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

 

PAP S.A. zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - www.naukawpolsce.pap.pl. W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszej depeszy z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie, podobnie jak to jest na naszym profilu facebookowym. 

 

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów video.

 

Informacje tekstowe z kategorii "Świat" można pozyskać odpłatnie abonując Serwis Nauka i Zdrowie PAP. Serwis ten zawiera ponadto wiele innych najnowszych doniesień naukowych z zagranicy oraz materiałów dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowotnej. 

 

Informacje na temat warunków umowy można uzyskać w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta PAP, tel.: (+48 22) 509 22 25, e-mail:  pap@pap.pl

 

Informacje o przedruku artykułów z Serwisu Nauka w Polsce, prośby o patronaty medialne, informacje o prowadzonych badaniach, organizowanych konferencjach itd., prosimy przesyłać na adres: naukawpolsce@pap.pl

 

 

Najpopularniejsze materiały

więcej

Książka

Czy Ziemia to komputer? „Głęboka myśl” ponownie w księgarniach Czy Ziemia to komputer? „Głęboka myśl” ponownie w księgarniach

Wznowienia doczekały się kultowe książki Douglasa Adamsa, w których opisuje on m.in. „Głęboką myśl” - maszynę, której nazwę koncern IBM nadał swemu komputerowi szachowemu - Deep Thought.

Więcej

Myśl na dziś

Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami.
Adam Mickiewicz

Nasz blog

Planetarne zoo Planetarne zoo

Ciemne jak smoła, lekkie jak styropian czy pokryte szafirowymi chmurami – takie bywają badane w ostatnim czasie pozasłoneczne planety. Niektóre z nich mogą się okazać bardzo przydatne dla nauki.

Więcej

Tagi