Strona główna Aktualności
Uczelnie

Politechnika Śląska „zaFRAKTALuje” uczniów

10.10.2016 Uczelnie, Konkursy, Popularyzacja nauki

Fot. Fotolia

Tworzenie fraktali, czyli specyficznych obiektów geometrycznych o unikatowych kształtach w specjalnym oprogramowaniu takie zadanie czeka uczestników konkursu „zaFRAKTALuj się!”, organizowanego przez Politechnikę Śląską. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.

Projekt „zaFRAKTALuj się!”, prowadzony przez Wydział Mechaniczny Technologiczny Politechniki Śląskiej, ma promować i popularyzować geometrię fraktalną wśród uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z całego kraju.

 

Zadaniem uczestników jest stworzenie fraktali, czyli specyficznych obiektów geometrycznych o unikatowych kształtach w specjalnym oprogramowaniu.

 

W etapie pierwszym uczniowie zapoznają się z geometrią fraktalną w ramach wykładów organizowanych na Politechnice Śląskiej. Uczniowie, którzy nie będą mogli wziąć udziału w wykładach, będą mogli skorzystać z materiałów edukacyjnych dostępnych na stronie: www.zafraktalujsie.polsl.pl. Później będą musieli pobrać specjalne oprogramowanie oraz wykorzystać je do opracowania własnego fraktala na podstawie zdobytej wiedzy. W ostatnim etapie, za pomocą systemu elektronicznego dostępnego na stronie konkursu, powinni przesłać wniosek, zgłaszając swój fraktal.

 

Po ocenie zgłoszonych wniosków przez jury powstanie ranking, na podstawie którego zostanie wyłonionych 40 zwycięskich prac. Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe. Ich prace zostaną też zaprezentowane na wystawie, która odbędzie się na Politechnice Śląskiej w grudniu br.

 

Szczegółowe informacje na temat konkursu są dostępne na stronie: http://zafraktalujsie.polsl.pl/

 

PAP - Nauka w Polsce

 

ekr/ agt/

Podziel się
Ocena: 0 głosów

Logowanie



Nie pamiętam hasła

Rejestracja

Komentarze: 0
Skomentuj Zobacz wszystkie  

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

 

PAP S.A. zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - www.naukawpolsce.pap.pl. W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszej depeszy z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie, podobnie jak to jest na naszym profilu facebookowym. 

 

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów video.

 

Informacje tekstowe z kategorii "Świat" można pozyskać odpłatnie abonując Serwis Nauka i Zdrowie PAP. Serwis ten zawiera ponadto wiele innych najnowszych doniesień naukowych z zagranicy oraz materiałów dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowotnej. 

 

Informacje na temat warunków umowy można uzyskać w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta PAP, tel.: (+48 22) 509 22 25, e-mail:  pap@pap.pl

 

Informacje o przedruku artykułów z Serwisu Nauka w Polsce, prośby o patronaty medialne, informacje o prowadzonych badaniach, organizowanych konferencjach itd., prosimy przesyłać na adres: naukawpolsce@pap.pl

 

 

Najpopularniejsze materiały

więcej

Książka

Polskie tłumaczenie jednego z najważniejszych źródeł o historii Egiptu Polskie tłumaczenie jednego z najważniejszych źródeł o historii Egiptu

Do odczytania hieroglifów w 1822 r. jego zapiski stanowiły jedno z najważniejszych źródeł na temat historii faraonów Egiptu. Ukazało się pierwsze polskie tłumaczenie tekstów pozostawionych przez Manethona - kapłana egipskiego, który żył ponad 2 tys. lat temu.

Więcej

Myśl na dziś

Nauka jest kłótliwa i piękna. Jeśli chcesz mieć z nią coś do czynienia, musisz prowadzić wiecznie proces sądowy.
Isaac Newton

Nasz blog

Rektorzy, naukowcy! Doceńcie rolę popularyzacji! Rektorzy, naukowcy! Doceńcie rolę popularyzacji!

Rola komunikacji naukowej na polskich uczelniach wciąż nie jest dostatecznie doceniona. Ani przez naukowców, ani przez władze uczelni. Zdawałoby się, że prezentowanie osiągnięć naukowców to zadanie biur prasowych. Te jednak często mają ustalone zupełnie inne priorytety.

Więcej

Tagi