22.11.2017
PL EN
18.10.2016 aktualizacja 18.10.2016

Wszystko o mediach - na konferencji w Warszawie

Jak zamieniać informację na pieniądze? Czy przekaz „szyty na miarę” dla poszczególnych użytkowników to przyszłość serwisów elektronicznych? Zarządzaniu i technologii mediów poświęcona będzie konferencja „Logistyka mediów”, która odbędzie się 20 i 21 października w Warszawie.

Globalizacja komunikacji, komercjalizacja i personalizacja przekazu oraz kwestie bezpieczeństwa to główne problemy w zarządzaniu firmami działającymi na mediowym rynku. Konferencja organizowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego poświęcona jest m.in.. monetyzacji, mediom regionalnym i nowym modelom biznesowym.

Podczas konferencji zorganizowane zostaną warsztaty poświęcone budowie skutecznych serwisów informacyjnych. Ich uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie zbudować serwis - tak, żeby korzystanie z niego było łatwe dla odbiorców, a funkcje skuteczne dla nadawcy. Badacze odpowiedzą na pytania o architekturę informacji, czyli o to, jakie informacje i w którym miejscu powinny być umieszczone na stronie internetowej. "Na poziomie samorządów internet i media społecznościowe są najskuteczniejszą formą komunikowania się" - podkreśla przewodniczący komitetu organizacyjnego warszawskiej konferencji, dr inż. Wiesław Cetera.

Omówione zostaną też modele biznesowe agencji informacyjnych, które zależą od tego, czego dotyczą informacje, i jak głęboki jest rynek. Do ustalania najlepszych modeli naukowcy stosują metody matematyczne.

Ważnym tematem będzie rola mediów regionalnych dla kondycji Polski samorządowej.

Konferencja jest efektem badań oraz kilkuletniej działalności dydaktycznej nowego kierunku studiów na Uniwersytecie Warszawskim, wcześniej prowadzonego w Instytucie Dziennikarstwa, a od września po zmianach organizacyjnych oddzielonego od Wydziału Nauk Politycznych - na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii. Od trzech lat prowadzone są tu studia z zakresu logistyki mediów. W ramach logistyki mediów studenci mogą wybrać dwie specjalności: marketing w mediach oraz zarządzanie technologią informacyjną mediów.

Ponadto wystąpienia prelegentów obejmą znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu w rozwoju przedsiębiorstwa, próbę typologizacji gminnych serwisów internetowych, zagadnienie monetyzacji materiałów wideo, oszacowanie koszt instytucjonalny dzienników regionalnych, e-learning w działaniach samorządów terytorialnych, zarządzanie informacją osobistą w kontekście wykorzystania oprogramowania do organizacji danych bibliograficznych, analizę Big Data i rozwiązań w chmurze dla przedsiębiorstw poligraficznych oraz bazy wiedzy.

W konferencji wezmą udział przedstawiciele mediów regionalnych i osoby odpowiedzialne za informację publiczną w instytucjach samorządowych. Konferencja odbędzie się w dniach 20 – 21 października w Warszawie (ul. Bednarska 2/4). Udział w warsztatach jest płatny. Rejestracja odbywa się pod adresem: logistyka@logistykamediow.pl

Patronat medialny nad konferencja objęła Polska Agencja Prasowa.

PAP - Nauka w Polsce

kol/ zan/

Partnerzy

Copyright © Fundacja PAP 2017