Strona główna Aktualności
Technologie

PARP: do 20 mln zł wsparcia dla małych firm na wdrażanie nowych technologii

13.03.2017 Technologie

Fot. Fotolia

Do 20 mln zł wsparcia dla firm na projekty wdrażające wyniki prac badawczo-rozwojowych przewiduje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach dwóch, startujących w poniedziałek konkursów. Jeden z nich poświęcony jest elektromobilności.

W sumie PARP ma do rozdysponowania 800 mln zł.

 

Większość kryteriów oceny wniosków w obu konkursach pozostaje wspólna, przy czym w konkursie dla branży elektromobilności firmy mogą aplikować z projektami o wartości od 5 mln zł, a w ogólnym - od 10 mln zł - wyjaśnia Agencja.

 

W ruszającym w poniedziałek naborze Agencja ułatwiła procedurę konkursową. W porównaniu z poprzednią edycją nie jest już np. obowiązkowa ochrona patentowa projektu i jej brak nie będzie skutkował odrzuceniem wniosku. Jednak, jeśli taka ochrona będzie, wniosek otrzyma dodatkowe punkty.

 

PARP tłumaczy, że dopuszcza w ten sposób do konkursu projekty z branż, gdzie ochrona patentowa nie jest zgodna ze strategią firmy lub niemożliwa do zastosowania.

 

Kolejnym ułatwieniem jest sposób oceny innowacyjności projektów. Za innowacyjność w skali kraju wnioskująca firma otrzyma 1 punkt. I ten 1 punkt wystarczy, aby ocena była pozytywna w tym kryterium. Wcześniej należało zdobyć minimum 2 punkty.

 

Konieczne jednak będzie wykazanie znaczenia innowacji z punktu widzenia ostatecznego odbiorcy, aby jak najlepiej przygotować firmy do komercjalizacji innowacji.

 

Dodatkowe punkty będzie można dostać, jeśli projekt: posiada wyższy niż krajowy poziom innowacji produktowej, zakłada zastosowanie rozwiązań mających potencjał do rozwoju branży lub rynku czy wpisuje się w definicję technologii wysokich albo średniowysokich lub usług wiedzochłonnych.

 

Maksymalnie projekt będzie mógł dostać 4 punkty. Poprzednio ocena innowacyjności na poziomie doskonałym oznaczała maksymalnie 5 pkt.

 

PARP, również w ramach działania "Badanie na rynek", rozpoczyna nabór wniosków wyłącznie dla projektów dotyczących branży elektromobilności. Jego łączny budżet wynosi 50 mln zł.

 

Do wsparcia dopuszczone będą firmy, które wpiszą się w określone w dokumentacji konkursowej kody Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) lub Europejskiej Klasyfikacji Działalności (EKD).

 

Obejmie projekty dotyczące: aspektów technicznych specyficznych dla produkcji samochodów lub autobusów elektrycznych bądź produkcji specyficznych części/podzespołów do samochodów lub autobusów elektrycznych, infrastruktury zasilającej do pojazdów elektrycznych i jej integracji z siecią elektroenergetyczną, technologii ładowania i magazynowania energii w celu zasilania pojazdów elektrycznych, wreszcie utylizacji oraz recyklingu komponentów ładowania i magazynowania energii.

 

Produkty mają być zaprojektowane zgodnie z zasadą "cradle to cradle", czyli m.in. wykorzystujące bezpieczne materiały podlegające odzyskowi, z poszanowaniem środowiska i zasad społecznych.

 

Projekty mają prowadzić do uruchomienia produkcji nowych produktów lub usług z zachowaniem preferencji dla Krajowych Inteligentnych Specjalizacji, np. chodzi o biogospodarkę czy inżynierię medyczną.

 

Wnioski mogą składać małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), które w jednym z trzech lat obrotowych poprzedzających złożenie wniosku, osiągnęły przychód ze sprzedaży na poziomie minimum 1 mln złotych.

 

Dofinansowanie projektu – obejmujące głównie wsparcie inwestycyjne – będzie mogło wynieść nie więcej niż 20 mln zł.

 

Wniosek o dofinansowanie projektu zarówno w konkursie ogólnym, jak i przeznaczonym dla branży elektromobilnej można składać wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem generatora wniosków, udostępnionego na stronie internetowej PARP. Nabór kończy się 26 kwietnia o godz. 16.

 

"Badania na rynek" to największe działanie z programu operacyjnego Inteligentny Rozwój z puli, za którą odpowiada PARP. Jego cały budżet wynosi ok. 4,4 mld zł. (PAP)

 

zab/ amac/

Podziel się
Ocena: 0 głosów

Logowanie



Nie pamiętam hasła

Rejestracja

Komentarze: 0
Skomentuj Zobacz wszystkie  

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

 

PAP S.A. zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - www.naukawpolsce.pap.pl. W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszej depeszy z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie, podobnie jak to jest na naszym profilu facebookowym. 

 

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów video.

 

Informacje tekstowe z kategorii "Świat" można pozyskać odpłatnie abonując Serwis Nauka i Zdrowie PAP. Serwis ten zawiera ponadto wiele innych najnowszych doniesień naukowych z zagranicy oraz materiałów dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowotnej. 

 

Informacje na temat warunków umowy można uzyskać w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta PAP, tel.: (+48 22) 509 22 25, e-mail:  pap@pap.pl

 

Informacje o przedruku artykułów z Serwisu Nauka w Polsce, prośby o patronaty medialne, informacje o prowadzonych badaniach, organizowanych konferencjach itd., prosimy przesyłać na adres: naukawpolsce@pap.pl

 

 

Najpopularniejsze materiały

więcej

Książka

Jak promować naukę? Jest nowy, bezpłatny poradnik Jak promować naukę? Jest nowy, bezpłatny poradnik

Jak opowiadać o nauce Kowalskiemu? Gdzie i kiedy promować wyniki badań naukowych? Jak się przygotować do wykładów popularnonaukowych czy wywiadów telewizyjnych? - odpowiedzi na te pytania naukowcy znajdą w bezpłatnym poradniku pt. "Sztuka promocji nauki" wydanym przez OPI.

Więcej

Myśl na dziś

Naukowcy usiłują przekształcić to co niemożliwe – w możliwe. Politycy często chcą przekształcić to co możliwe – w niemożliwe.
Bertrand Russell

Nasz blog

Przełamując efekt Matyldy Przełamując efekt Matyldy

Maria Skłodowska-Curie czy Katherine G. Johnson to kobiety nauki, które odniosły sukces, przełamały społeczną nieufność, zdobyły zasłużone laury, a ostatnio "upomniało się" o nie kino. Jednak tych, których wybitne dokonania naukowe długo pozostawały w cieniu i wciąż są mało znane jest wiele. Cecilia Payne-Gaposchkin, Jocelyn Bell Burnell czy Trottula, to tylko niektóre z nich.

Więcej

Tagi

-->