Strona główna Aktualności

Podkarpackie/ Trzy start-upy nagrodzone w czasie Demo Day

15.05.2017 Innowacje

Fot. Fotolia

Lustro wyświetlające spersonalizowane reklamy w miejscach publicznych; innowacyjna metoda rekrutacji programistów IT oraz platforma i aplikacja łączące zakupy on-line z realnymi doznaniami, jakie klient doświadcza w sklepie - te trzy start-upy zwyciężyły podczas pierwszego na Podkarpaciu Demo Day.

Demo Day było finałem akceleratora Start In Podkarpackie - inicjatywy, w ramach której Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego (RARR) przy współpracy m.in. z urzędem marszałkowskim woj. podkarpackiego, lokalnymi przedsiębiorstwami, instytucjami oraz uczelniami z regionu wspiera twórców start-upów.

 

Impreza odbyła się podczas targów lotniczych Aerospace & Defense Meetings Central Europe, które zakończyły się w miniony czwartek w podrzeszowskiej Jasionce.

 

Jury, w skład którego wchodzili m.in. biznesmeni, naukowcy i ekonomiści nagrodziło trzy start-upy.

 

Za najlepszy pomysł na biznes uznano start-up WiseGlass - rodzaj lustra wyświetlającego spersonalizowane reklamy w miejscach publicznych, szatniach, sklepach odzieżowych i pokojach hotelowych. Jak podkreślił pomysłodawca start-upu Waldemar Bieniek wyróżnienie komisji „daje pewność, że projekt w przyszłości zostanie zrealizowany”.

 

Drugie miejsce otrzymał zespół Challengerocket za pomysł na platformę do rekrutacji specjalistów IT, która poprzez sourcing (zdobywanie nowych kandydatów) i screening (ocenę wiedzy) z wykorzystaniem formuły konkursowej (hackathonów) - jest innowacyjną formą pozyskiwania kandydatów do pracy z właściwymi i sprawdzonymi kompetencjami.

 

Jak wyjaśniła Iza Błażowska z tego start-upu, głównym celem projektu jest „zrewolucjonizowanie procesów rekrutacji w IT”. „Zaobserwowaliśmy spory brak programistów nie tylko w Polsce, ale i w Europie, gdzie zamierzamy wejść z naszym rozwiązaniem. Obecne metody rekrutacji nie działają, powodują dużą ilość odrzuceń. Nasza platforma automatyzuje proces rekrutacji. Rekruter dostaje natychmiast raport o rzeczywistych umiejętnościach kandydata” - dodała.

 

Trzecią lokatę zajął start-up Cinematic VR. Pomysł biznesowy to platforma, dzięki której możliwa jest prezentacja zdigitalizowanych obiektów w środowisku VR i AR i tworzenie za jej pomocą wirtualnych katalogów produktów. Aplikacja ma służyć prezentacji zdigitalizowanych lookbooków marek odzieżowych.

 

Szef start-upu Konrad Ziaja podkreślił, że platforma ma połączyć zakup w internecie z doznaniami, które klient doświadcza w sklepie. „Opracowaliśmy własną metodę obrazowania produktów, posiadamy prototyp studia i aplikacje w sklepach. Mamy też 60 komercyjnych wdrożeń naszego rozwiązania” - zaznaczył.

 

W czasie Demo Day przyznana została również nagroda publiczności, która trafiła do studentów Politechniki Rzeszowskiej, czyli start-upu Innotechnobud, który pracuje nad urządzeniem służącym do automatyzacji prac w budownictwie, m.in. tynkowania i malowania.

 

Przed jurorami zaprezentowało się w sumie 21 start-upów. Każdy miał 5 minut na przedstawienie swojego pomysłu, oraz 3 minuty na odpowiedzi na pytania. Najczęściej pytania jurorów dotyczyły biznesplanu, metod zdobywania klientów oraz o przewidywane zyski.

 

Wśród pozostałych start-upów, które zaprezentowały się w trakcie Demo Day były m.in. gadżet Locky - innowacyjna nakładka na klucz, która ma monitorować stan zamknięcia drzwi; Iree Memeber - portal i aplikacja, które pomogą zarchiwizować i zdigitalizować wspomnienia o rodzinie; Rainforest - system na bieżąco kontrolujący, mierzący i optymalizujący warunki pogodowe w zbiorniku np. w akwarium czy terrarium na podstawie danych płynących ze stacji pogodowej.(PAP)

 

huk/ dym/

Tagi: start-up
Podziel się
Ocena: 0 głosów

Logowanie



Nie pamiętam hasła

Rejestracja

Komentarze: 0
Skomentuj Zobacz wszystkie  

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

 

PAP S.A. zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - www.naukawpolsce.pap.pl. W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszej depeszy z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie, podobnie jak to jest na naszym profilu facebookowym. 

 

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów video.

 

Informacje tekstowe z kategorii "Świat" można pozyskać odpłatnie abonując Serwis Nauka i Zdrowie PAP. Serwis ten zawiera ponadto wiele innych najnowszych doniesień naukowych z zagranicy oraz materiałów dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowotnej. 

 

Informacje na temat warunków umowy można uzyskać w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta PAP, tel.: (+48 22) 509 22 25, e-mail:  pap@pap.pl

 

Informacje o przedruku artykułów z Serwisu Nauka w Polsce, prośby o patronaty medialne, informacje o prowadzonych badaniach, organizowanych konferencjach itd., prosimy przesyłać na adres: naukawpolsce@pap.pl

 

 

Najpopularniejsze materiały

więcej

Książka

Retro, festyny i fandomy - raporty ze światów współczesnej kultury Retro, festyny i fandomy - raporty ze światów współczesnej kultury

Przystanek Woodstock, Mazurska Noc Kabaretowa i portal Wizaż.pl - choć wydaje się, że rzeczy tych nie łączy absolutnie nic, każda jest wyrazem życia kulturalnego współczesnych Polaków. Tomasz Szlendak i Krzysztof Olechnicki zapraszają czytelników do wspólnej refleksji nad różnymi, częstokroć skrajnie odmiennymi, sposobami uczestnictwa we współczesnej kulturze.

Więcej

Myśl na dziś

Nauka nie buduje mostów nad przepaściami myśli, lecz po prostu stoi jako tablica ostrzegawcza.  Karl Kraus
Karl Kraus

Nasz blog

Koniec schabowego? Koniec schabowego?

Zmiennokształtny makaron, mięso z probówki, wydruki z ryb czy białko z domowego reaktora – takie składniki diety proponują naukowcy. Mają być przy tym zdrowe i smaczne, a nowe prawo ułatwi ich sprzedaż.

Więcej

Tagi