25.04.2024
27.06.2017 aktualizacja 27.06.2017

Kraków/ Otwarto zmodernizowane Laboratorium Badań Chemicznych

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Około 2,2 mln zł kosztował gruntowny remont Laboratorium Badań Chemicznych w Instytucie Ceramiki i Materiałów Budowalnych w Krakowie. Laboratorium uroczyście otwarto w poniedziałek.

Modernizację dofinansowało Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego kwotą w wysokości ponad 1,6 mln zł. Remont trwał od grudnia 2016 r.

„Instytut Ceramiki i Materiałów Budowlanych, oddział krakowski, jest jednym z najlepszych. Uruchomiliśmy Laboratorium Badań Chemicznych, które budzi zazdrość nawet wśród przedstawicieli wielkich, zagranicznych koncernów pod względem jakości aparatury i jakości krakowskich naukowców” – powiedział podczas uroczystości otwarcia Laboratorium wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

W ramach remontu powstały nowoczesne i wielofunkcyjne pomieszczenia badawcze, zainstalowano specjalistyczne meble i infrastrukturę laboratoryjną oraz zaprojektowano i wykonano system profesjonalnej klimatyzacji i wentylacji.

„Laboratorium zyskało nową jakość. Oznacza to lepsze warunki pracy, większą wydajność, lepsze wyniki badań” – powiedział Paweł Pichniarczyk, dyrektor Oddziału Szkła i Materiałów Budowlanych, do którego należy Laboratorium.

Krakowskie Laboratorium działa od 50 lat, jego powierzchnia to ok. 300 m kw. Jednostka wykonuje badania właściwości chemicznych i fizycznych materiałów budowlanych, specjalizuje się wykonywaniu zaawansowanych analiz chemicznych cementów oraz składników cementu, tj. żużli, popiołów, kamieni wapiennych, łupków, pyłu krzemionkowego i pucolan. Laboratorium prowadzi też badania chemiczne szkła.

Laboratorium Badań Chemicznych znajduje się dokładnie w Oddziale Szkła i Materiałów Budowlanych Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowalnych. (PAP)