Strona główna Aktualności
Przyroda

Miejska pasieka powstaje w żywieckim Parku Habsburgów

25.07.2017 Ekologia, Przyroda, Życie

Fot. Fotolia

Miejska pasieka powstaje w Parku Habsburgów w Żywcu. Burmistrz miasta Antoni Szlagor poinformował w poniedziałek, że stanęło już dziewięć uli, które są obecnie zasiedlane pszczelimi rodzinami. Pasieka oficjalnie otwarta zostanie w sobotę.

„Chcemy pokazać wszystkim, zwłaszcza dzieciom i młodzieży, jak ważne są dla nas pszczoły. To nie tylko miód. Prawie 80 proc. roślin występujących w Polsce jest zapylanych przez owady" - powiedział Antoni Szlagor. "Spośród 100 gatunków roślin uprawnych, które zapewniają 90 proc. żywności na świecie, aż 71 jest zapylanych przez te owady. (…) Bez pszczół nasz świat byłby ubogi, smutny, pozbawiony kolorów i smaków” – dodał.

Pasieką będą opiekowali się doświadczeni pszczelarze z jednej z żywieckich firm, która m.in. sfinansowała zakup uli. „To muszą być fachowcy, który będą potrafili natychmiast zareagować choćby w przypadku choroby pszczół” – dodał burmistrz Żywca.

Twórcy pasieki miejskiej mają w planach organizację imprez, podczas których będą promowali wiedzę na temat pszczół. „Najbliższą z nich będzie - zaplanowane na wrzesień - żywieckie miodobranie” – powiedział samorządowiec.

Ule zostały ustawione przy stajni miejskiej i mini-zoo w żywieckim parku, który znajduje się obok Starego Zamku i Pałacu Habsburgów. Jego najstarsze fragmenty pochodzą z XVIII w. Ma powierzchnię 26 ha. W 2009 r. został zrewitalizowany. Jest obecnie jedną z największych atrakcji Żywca.

szf/ ekr/