21.11.2017
PL EN
22.08.2017 aktualizacja 22.08.2017

ICM UW i ZPR Media współpracują w przetwarzaniu danych o internautach

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Instytut Badań Pollster (część Grupy ZPR Media) oraz Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego (ICM) podjęły strategiczną współpracę w zakresie przetwarzania danych o polskich internautach.

Precyzyjne określanie danych demograficznych internautów na podstawie ich zachowań w sieci - to cel podpisanej na początku sierpnia umowy między Instytutem Badań Pollster (Accorp sp. z o.o.) oraz ICM UW. "Efektem projektu ma być lepsze zrozumienie użytkowników Internetu oraz możliwość trafniejszego dopasowywania treści do ich potrzeb" - napisano w przesłanym PAP komunikacie ICM.

"Instytut Badań Pollster, jako część Grupy ZPR Media, posiada szeroką wiedzę na temat aktywności blisko 80 proc. polskich internautów na ponad 2 000 domen – mówi Paweł Piekarski, członek zarządu Instytutu. – Z kolei ogromne doświadczenie ICM w zakresie modelowania pozwala nam na skuteczne wykorzystanie tych danych i tworzenie wysokiej jakości profili internautów".

W planach jest m.in. poprawienie silników danych o zainteresowaniach użytkowników oraz stworzenie systemu rekomendacji treści. Projekt zakłada również wykorzystanie danych do celów naukowych.

"Zrozumienie potrzeb i zainteresowań użytkowników jest istotnym krokiem w tworzeniu rozwiązań polegających na spersonalizowanym dostarczaniu treści, w tym również reklam dostosowanych do poszczególnych odbiorców – mówi dr Dominik Batorski, koordynator prac po stronie ICM. – W celu przewidywania określonych cech użytkowników stosujemy zaawansowane techniki uczenia maszynowego, co w połączeniu z dużą ilością danych dotyczących aktywności użytkowników gromadzonych przez Pollster pozwala nam osiągnąć wysoką skuteczność".

ICM jest jednostką Uniwersytetu Warszawskiego specjalizującą się w przetwarzaniu danych o dużym wolumenie i obliczeniach wielkoskalowych. Centrum posiada witrynę meteo.pl, prowadzi wiele projektów, m.in. OCEAN, w ramach którego tworzone jest Centrum Danych i ich Analiz.

Instytut Badań Pollster jest częścią Grupy ZPR Media, specjalizuje się w badaniach marketingowych i przetwarzaniu danych. Posiada ponad 86-tysięczny panel badawczy, a także monitoruje aktywność internautów w szeregu domen.

PAP - Nauka w Polsce

lt/ agt/

Partnerzy

Copyright © Fundacja PAP 2017