Strona główna Aktualności

101 atrakcji na Kolejnej Nocy Lotnictwa - w piątek w Warszawie

07.10.2017 Popularyzacja nauki, Popularyzacja

Fot. Fotolia

101 atrakcji przewidziano na największej w Warszawie nocnej imprezie edukacyjnej promującej technologie lotnicze i kosmiczne oraz zawody inżynierskie. Odbędzie się ona w piątek w warszawskim Instytucie Lotnictwa.

8. Noc Lotnictwa odbędzie się w piątek 13 października w godzinach 17:00-23:00 na terenie Instytutu Lotnictwa w Warszawie (Aleja Krakowska 110/114). Wstęp jest wolny.

Impreza jest skierowana do wielbicieli lotnictwa, samolotów, kosmosu, nauki, techniki - także dla dzieci. Uczestnicy będą mogli spotkać pilotów cywilnych i wojskowych, spadochroniarzy, przedstawicieli warszawskich lotnisk, inżynierów, astronomów, kosmonautów, naukowców, studentów.

Można będzie zobaczyć samoloty - w tym odrzutowy myśliwiec Mig 29, samolot transportowy PZL M28 Skytruck/Bryza, śmigłowce (także wielozadaniowy Mi 8), szybowce, bezzałogowce - często nazywane dronami, a nawet wiatrakowiec i rakiety. Instytut zaprezentuje nowoczesne laboratoria, największy tunel aerodynamiczny w Europie Środkowo-Wschodniej, jedną z największych na świecie komorę próżniową do testowania silników lotniczych, roboty, symulatory lotu, wystawy i pokazy, osiągnięcia studentów i uczelni, instytutów badawczych i linii lotniczych. Będzie nawet pneumatyczne działo stosowane do badania skutków zderzeń samolotów z ptakami (ale nie przewiduje się strzelania z niego).

Na tarasie Instytutu warszawski oddział Polskiego Towarzystwa Miłośników Astronomii zorganizuje obserwację nieba, a spotterzy będą mogli obserwować lądujące i startujące samoloty na lotnisku im. F. Chopina na Okęciu. Podczas Hackathonu kilka zespołów będzie tworzyć oprogramowanie, które pozwoli na rozwiązanie konkretnego problemu inżynieryjnego. Nie zabraknie z modelu nowego środka transportu HYPERLOOP, będącego połączeniem technologii lotniczej oraz kolejowej.

Organizatorzy przygotowali 101 atrakcji. Ich dokładny program znajduje się na stronach: www.nocwinstytucielotnictwa.pl  oraz www.facebook.com/nocwinstytucielotnictwa