22.11.2017
PL EN
11.10.2017 aktualizacja 06.11.2017

Studenci UE w Katowicach z dziekanatem w kieszeni

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Plany zajęć, informacje kontaktowe wykładowców i ogłoszenia z dziekanatów - to student Uniwersytetu Ekonomicznego (UE) w Katowicach może teraz sprawdzić w kilka sekund. Z początkiem roku akademickiego uczelnia zaprezentowała oficjalną aplikację mobilną - UEKatGuide.

Już w pierwszym tygodniu od premiery aplikację UEKatGuide pobrano ponad 1300 razy.

Jak podaje uczelnia, ponad 30 proc. odwiedzających stronę www.ue.katowice.pl korzysta z urządzeń mobilnych. To z myślą o nich uniwersytet stworzył darmową aplikację, dzięki której szybko i wygodnie można sprawdzić najważniejsze informacje dotyczące studiowania, ustawić powiadomienia o zbliżających się zajęciach czy znaleźć dane kontaktowe do wykładowców. Dodatkowo dla studentów pierwszych lat i kandydatów na studia uczelnia przygotowała szereg udogodnień pozwalających odnaleźć się nie tylko na terenie kampusu, ale również w mieście. Mapa kampusu z oznaczeniem budynków i parkingów, przewodnik po Śląsku czy dojazd do Katowic to tylko kilka pozycji z listy.

Aplikacja dla użytkowników Androida dostępna jest w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i rosyjskiej. Dla użytkowników korzystających z systemu iOS aplikacja będzie dostępna już w przyszłym miesiącu. Najnowsze rozwiązanie w postaci UEKatGuide pozwala użytkownikom na udogodnienia dostępne w najpopularniejszych aplikacjach – m.in. dodawanie informacji do kalendarza, personalizację głównego panelu informacyjnego, czy otrzymywanie interesujących powiadomień.

Jak podkreśliła dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej UE Edyta Lachowicz-Santos, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach stale rozwija się w obszarze nowych mediów. „Dowodem na to jest responsywny, czyli dostosowany do różnych urządzeń - w tym mobilnych - serwis uczelni. Jest on także przyjazny dla osób niepełnosprawnych" - powiedziała.

UEKatGuide to nie pierwsza aplikacja mobilna uniwersytetu. Pod koniec 2014 r. powstała aplikacja, która w każdej chwili i dowolnym miejscu zapewniała dostęp do aktualnych informacji i wydarzeń na uczelni. W lutym 2016 r. uczelnia oddała z kolei do użytku Platformę „Ambasadorzy Zagraniczni”, która ma także swój odpowiednik w postaci aplikacji mobilnej „Alumni UEKatowice”. Dzięki niej przyszli studenci z zagranicy - i nie tylko - mogą porozmawiać we własnym języku o uczelni, życiu studenckim, a także o studiowaniu na Śląsku. Pomagają im w tym ambasadorzy – absolwenci uniwersytetu z całego świata, których w łatwy sposób można odnaleźć na mapie i bezpośrednio się z nimi skontaktować.

W marcu tego roku uniwersytet wystartował także z komunikacją na Snapchacie, tworząc Helę – rodzaj awatara, za pomocą którego uczelnia prowadzi narrację publikowanych postów. Ponadto we wrześniu 2015 r., jako pierwsza uczelnia w kraju, UEK przygotował dla użytkowników Snapchata specjalny geofiltr.

W roku akademickim 2016/2017 liczba fanów w poszczególnych mediach społecznościowych prowadzonych przez UE Katowice wzrosła (r/r) odpowiednio na: Facebooku PL o 8 proc., Facebooku EN o 4 proc., Twitterze o 22 proc., YouTubie o 14 proc., VKontakte o 1 proc., Instagramie o 75 proc.

Jak podkreślają przedstawiciele uczelni, zarówno platformę „Ambasadorzy Zagraniczni”, jak i najnowszą aplikację - UEKatGuide stworzyli studenci informatyki na Wydziale Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. (PAP)

autor: Anna Gumułka

edytor: Ewelina Krajczyńska

Nauka w Polsce

lun/ ekr/

Partnerzy

Copyright © Fundacja PAP 2017