Nauka dla Społeczeństwa

25.04.2024
PL EN
29.11.2012 aktualizacja 29.11.2012

Poranna aktywność poprawia koncentrację uczniów

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Uczniowie, którzy do szkoły chodzą pieszo lub jeżdżą na rowerze koncentrują się na lekcjach bardziej niż rówieśnicy korzystający z transportu publicznego lub podwożeni przez rodziców – informuje AFP.

Naukowcy z Uniwersytetu Kopenhaskiego i Uniwersytetu Aarhus przeprowadzili badania w grupie ponad 19,5 tys. uczniów w wieku od 5 do 19 lat, którzy wypełnili kwestionariusze dotyczące m.in. posiłków spożywanych w ciągu dnia i aktywności fizycznej, a także zostali poddani testom mierzącym poziom koncentracji w szkole.

Wyniki zaskoczyły naukowców, którzy zamierzali zbadać wpływ spożywania śniadania i lunchu na zdolność koncentracji podczas lekcji. Okazało się jednak, że czynniki te miały znacznie mniejsze znaczenie w porównaniu z poranną aktywnością fizyczną.

"Poziom aktywności fizycznej przed rozpoczęciem lekcji był ściśle związany z poziomem koncentracji uczniów po upływie około czterech godzin. Większość osób po ćwiczeniach czuje się bardziej rześko, jednak zaskoczeniem jest to, że efekt może utrzymywać się tak długo" – zauważa współautor raportu Niels Egelund.(PAP)

koc/ agt/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024