Nauka dla Społeczeństwa

19.04.2024
PL EN
23.10.2013 aktualizacja 23.10.2013

UŁ będzie współpracować z chińską uczelnią w programie "2+2"

Fot. Fotolia                  Fot. Fotolia

Uniwersytet Łódzki i chińska uczelnia Zhengzhou University będą współpracować w ramach programu "2+2". Ma on umożliwić chińskim studentom zdobycia dyplomów obu uczelni na kierunku ekonomia, prowadzonym w języku angielskim.

Umowę o współpracy akademickiej przedstawiciele obu uczelni podpisali w chińskimi mieście Zhengzhou, ośrodku administracyjnym prowincji Henan w środkowo-wschodnich Chinach - poinformował w środę PAP rzecznik uczelni Tomasz Boruszczak.

Program \"2+2\" zakłada, że chińscy studenci przez pierwsze dwa lata studiować będą na swojej macierzystej uczelni, a przez kolejne dwa lata - na Uniwersytecie Łódzkim. Ten system nauki ma umożliwić chińskim studentom zdobycie dyplomów obu uczelni - w tym przypadku na kierunku ekonomia, który prowadzony będzie w języku angielskim.

Program przewiduje także wymianę wykładowców i możliwość kontynuacji nauki na łódzkim Uniwersytecie po ukończeniu studiów pierwszego stopnia. Według Boruszczaka w programie \"2+2\" biorą udział jedynie 63 uczelnie spoza Chin.

Uniwersytet Łódzki współpracuje już z kilkoma chińskimi uczelniami m.in. Uniwersytetem Medycznym w Pekinie, Tianjin University of Technology, Uniwersytet Języków Obcych w Pekinie. Obecnie na uczelni kształci się 45 chińskich studentów przede wszystkim na wydziałach: ekonomiczno-socjologicznym i zarządzania.

Od dwóch lat w programie \"2+2\" bierze udział Politechnika Łódzka, która umowę o współpracy podpisała z siedmioma chińskimi uczelniami m.in. Cangzhou Vocational College of Technology.

Pierwsza grupa chińskich studentów przyjechała na PŁ rok temu; studiują zarządzanie, wzornictwo oraz architekturę, a zajęcia także prowadzone są w języku angielskim. W sumie na Politechnice studiuje obecnie 29 chińskich studentów.

PAP - Nauka w Polsce

szu/ ula/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024