28.03.2024
18.07.2014 aktualizacja 18.07.2014

Rekin biały udławił się za dużą uchatką

Australia poznała prawdę o przyczynach śmierci żarłacza białego, którego ciało odnaleziono na plaży na zachodzie kraju. Rekin udławił się posiłkiem, którym była za duża uchatka - poinformował w czwartek australijski departament ds. rybołówstwa.

Ciało ponad czterometrowego żarłacza białego odnaleziono we wtorek na plaży Coronation Beach, 400 km na północ od Perth - przypomniał portal BBC. Rekin został wcześniej sfilmowany przez plażowiczów, gdy podpłynął bardzo blisko brzegu i zaczął rzucać się na prawo i lewo, co jest nietypowym dla tego gatunku zachowaniem.

Naukowcy poinformowali, że na ciele rekina nie znaleziono żadnych widocznych oznak zranienia lub choroby, jednak w jego paszczy znajdowała się duża uchatka. Nietypowe zachowanie drapieżnika było prawdopodobnie desperacką próbą udrożnienia przełyku.

Rekin biały to jeden z największych żarłaczy, osiąga długość nawet do 12 m i masę do 5 ton. Jednym z ulubionych posiłków dorosłego rekina białego jest uchatka zwana inaczej lwem morskim. Dorosły samiec tego gatunku dorasta do około 2,5 m i waży ok. 300 kg. (PAP)