Nauka dla Społeczeństwa

23.04.2024
PL EN
23.05.2017 aktualizacja 23.05.2017

Uniwersytet Śląski organizuje swój pierwszy turniej e-sportowy

Uniwersytet Śląski w Katowicach organizuje w środę swój pierwszy turniej e-sportowy "EduEsportCup". W grze Counter Strike: Global Offensive (CS:GO) rywalizować będą drużyny uczniowskie i studenckie. Jest to efekt współpracy uczelni ze Stowarzyszeniem Sportów Elektronicznych.

Podpisane w maju porozumienie zakłada m.in. powstanie programu nauczania dla klas e-sportowych na poziomie szkół średnich oraz powołanie pierwszej w Polsce akademickiej ligi rozgrywek e-sportowych. Celem współpracy jest propagowanie sportów elektronicznych, jako możliwości wszechstronnego - jak podkreślali inicjatorzy - rozwoju młodych ludzi.

W turnieju zmierzą się cztery drużyny – dwie akademickie (wybrane podczas kwalifikacji) oraz dwie uczniowskie. Zmagania będą transmitowane na kanale YouTube UŚ TV oraz na Facebooku.

Pełnomocnik rektora UŚ ds. mediów akademickich Radosław Aksamit powiedział PAP, że wątki edukacyjne – zaznaczone już w tytule wydarzenia – znajdą się w każdym punkcie turnieju. "Chcemy pokazać młodym ludziom co daje e-sport i cały przemysł e-sportowy. E-sport jest dla nas punktem wyjścia do przekazywania wiedzy m.in. o myśleniu strategicznym, tworzeniu multimediów oraz innych kwestiach związanymi z tworzeniem gier komputerowych" – podkreślił Aksamit.

Przyznał jednocześnie, że postrzeganie e-sportu jako sportu wciąż budzi kontrowersje. "My jednak chcemy pokazać młodym graczom, że jeśli chcą być dobrymi e-sportowcami, nie mogą tylko siedzieć przy komputerze i grać, ale też uczyć się wielu innych rzeczy" – mówił Aksamit.

Do końca roku UŚ chce zorganizować jeszcze kilka takich rozgrywek. Ponadto do grudnia planowane jest powołanie pierwszej w Polsce akademickiej ligi rozgrywek e-sportowych pod patronatem merytorycznym UŚ.

Porozumienie między UŚ i Stowarzyszeniem Sportów Elektronicznych jest pierwszą w Polsce tego typu współpracą. W jej ramach katowickie stowarzyszenie ma opracować pod okiem naukowców z UŚ program nauczania dla klas e-sportowych na poziomie szkół średnich. Według założenia uczniowie mają w nich otrzymywać wiedzę z zakresu m.in. planowania, strategii, działań zespołowych, montażu materiałów filmowych, działań marketingowych. Nie ma też zabraknąć zajęć praktycznych, np. z taktyki.

Ponadto e-sport stanie się niebawem kolejną sekcją w Akademickim Związku Sportowym UŚ.

PAP – Nauka w Polsce

akp/ ekr/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024