Nauka dla Społeczeństwa

28.03.2024
PL EN
07.10.2017 aktualizacja 06.11.2017

Poznań/ Studenci UAM dowiedzą się jak uczyć z pomocą klocków Lego

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Klocki Lego pomogą w edukacji studentów Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Przyszli nauczyciele matematyki dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystywać opracowane przez producenta klocków rozwiązania w kształceniu dzieci.

Umowę o współpracy przedstawiciele poznańskiej uczelni podpisali z firmą AKCES Edukacja - dystrybutorem zestawów edukacyjnych oraz Fundacją Ale Nauczanie, organizującą szkolenia z zakresu innowacyjnych metod nauczania.

Jak poinformowała w piątek PAP Aleksandra Śliwińska z biura prasowego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, umowa zakłada organizację warsztatów dla studentów Wydziału Matematyki i Informatyki, pokazujących jak stosować w praktyce zestawy Lego Education.

Do programu nauczania na kierunku nauczanie matematyki i informatyki włączone mają być aspekty robotyki. Zaplanowano też projekty inżynierskie dotyczące robotyki oraz organizację konkursów tematycznych dla studentów i uczniów.

„Zabawa to nie tylko rozrywka – ta myśl stała za decyzją o wyodrębnieniu osobnego działu Lego poświęconego edukacji. Rozwiązania Lego Education są odpowiedzią na wyzwania edukacyjne przyszłości, lecz przyszli pedagodzy muszą najpierw sami nauczyć się posługiwać tymi narzędziami” – podkreśliła Śliwińska.

Dystrybutor zestawów edukacyjnych poinformował, że ponad 30 lat temu producent klocków zdecydował o wykorzystaniu ich także do uatrakcyjnienia procesu nauczania. Opracowane z pomocą nauczycieli i specjalistów z dziedziny dydaktyki zestawy wspierają kształcenie – od przedszkolnego po wyższe - w zakresie nie tylko nauk ścisłych, ale też np. języków obcych.

Według danych dystrybutora, w USA rozwiązania Lego Education wykorzystuje blisko 20 tys. szkół.

PAP - Nauka w Polsce, Rafał Pogrzebny

rpo/ ekr/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024