23.08.2019
09.07.2019 aktualizacja 10.07.2019

Na Politechnice Warszawskiej trwa Międzynarodowy Turniej Młodych Fizyków

Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe

Ponad 400 osób reprezentujących 38 krajów całego świata bierze udział w Międzynarodowym Turnieju Młodych Fizyków, który do 12 lipca odbywa się na Politechnice Warszawskiej.

Międzynarodowy Turniej Młodych Fizyków - International Young Physicists’ Tournament (IYPT) to jedne z największych i najbardziej prestiżowych, międzynarodowych mistrzostw w fizyce dla uczniów szkół średnich. W tych rozgrywanych nieprzerwanie od 1988 roku w formie drużynowego turnieju zawodach uczestniczą co roku tysiące licealistów z całego świata, a przebieg rywalizacji przyciąga uwagę czołowych firm, ośrodków badawczych na świecie. Polska uczestniczy w IYPT od 1989 roku.

W zawodach finałowych, które między 6 a 12 lipca odbywają się w Warszawie, uczestniczy około 400 osób z 38 drużyn wyłonionych na drodze eliminacji krajowych. We współzawodnictwie uczestniczą najzdolniejsi uczniowie państw Europy, Azji, obu Ameryk, Afryki oraz Australii.

Organizatorami zawodów są: Politechnika Warszawska, Uniwersytet Warszawski, Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk oraz Polskie Towarzystwo Fizyczne, a miejscem rozgrywek Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej.

Ze względu na wysoką rangę oraz prestiżowy charakter wydarzenia, XXXII edycja zawodów finałowych IYPT w Warszawie została włączona do programu obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości w Politechnice Warszawskiej, w ramach Programu Wieloletniego „Niepodległa”.

Celem zawodów IYPT jest propagowanie wiedzy fizycznej wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych, kształtowanie ich umiejętności pracy zespołowej, znajdowania rozwiązań problemów eksperymentalnych, umiejętności opracowywania i prezentacji uzyskanych wyników oraz umiejętności dyskusji i krytycznego spojrzenia na opracowania innych.