28.03.2024
26.08.2020 aktualizacja 26.08.2020

Zwiększona subwencja dla kilku instytutów PAN

Przemyśl, 03.03.2015. Banknoty 100-złotowe, 3 bm. PAP/Darek Delmanowicz  (dd/mgut) Przemyśl, 03.03.2015. Banknoty 100-złotowe, 3 bm. PAP/Darek Delmanowicz (dd/mgut)

Resort nauki zwiększył subwencję dla siedmiu instytutów Polskiej Akademii Nauk. Łącznie jest to dodatkowe 5 mln zł - wynika z komunikatu opublikowanego na stronie MNiSW. Środki te przeznaczone są na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego.

Na stronie resortu nauki poinformowano, że dotacja zwiększona będzie dla instytutów PAN: Botaniki, Fizjologii i Żywienia Zwierząt, Fizyki Molekularnej, Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania, Inżynierii Chemicznej, Parazytologii, a także Środowiska Rolniczego i Leśnego.

Zwiększenia wysokości subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego zostały przyznane instytutom wskazanym przez prezesa Polskiej Akademii Nauk. "Z uwagi na fakt podejmowania przez te podmioty działań mających na celu podwyższenie kategorii naukowych poprzez zabezpieczenie odpowiednich warunków do prowadzenia działalności naukowej oraz zapewnienie rozwoju pracownikom naukowym, zwiększenie wysokości subwencji pozwoli tym podmiotom, utrzymać płynność finansową w bieżącym roku" - napisano w komunikacie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Wyjaśniono tam, że zwiększenie wysokości subwencji dla poszczególnych instytutów naukowych zostało ustalone proporcjonalnie do zapotrzebowania zgłoszonego przez prezesa PAN.

Kwoty przyznanych zwiększeń wysokości subwencji mają charakter jednorazowy i nie będą uwzględniane w podstawie naliczania subwencji na rok 2021.